حمله داعش به زوار اربعین در کربلا

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 1855

منابع  خبری از وقوع چند انفجار در بامداد امروز در کربلا و مسیر های منتهی به این شهر خبر دادند.

بر پایه این گزارشها، سلسله ای از انفجارها که ناشی از اصابت خمپاره به چند نقطه از شهر کربلا و نیز انفجار در سه کیلومتری شهر کربلا در مسیر نجف به کربلا بوده است، جان تعدادی از زائرین را نیز گرفته است.

از آغازین ساعات بامداد امروز، حداقل صدای هفت انفجار که بخش عمده ای از آنها صدای اصابت گلوله های هاوان (خمپاره) بوده به گوش رسیده است.

گفته می شود این خمپاره ها از پشت بام منازلی نزدیک به حرم مطهر امام حسین(ع) شلیک شده اند. این حملات فقط خسارات مالی در بر داشته و کسی در آن کشته و زخمی نشده است.

کربلا1

کربا2

 

منابع خبری محل انفجارها را نزدیک به حرم شریف سیدالشهدا (ع) ذکر می‌کنند. مرکز شهر و غرب شهر کربلا نقاطی است که می‌گویند هدف انفجار قرار گرفته است.

 از سوی دیگر، نفجار مهیبی نیز در مسیر حرکت زائرین به سوی کربلا در سه کیلومتری شهر کربلا روی داده است که تعدادی از زائرین در آن شهید و زخمی شده اند.

رسانه های خبری جمهوری اسلامی ایران از شهید و زخمی شدن حداقل 12 زائر ایرانی در این انفجار خبر داده اند، اما تا کنون از آمار شهدا ی سایر کشور ها خبری منتشر نشده است.

گفته می شود این انفجار که در محل ایستگاه موتر ها روی داده، تلفات جانی زیادی در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، منابع امنیتی در کربلا اعلام کرده اند که این انفجار با موتر بمبگذاری شده در محدوده منطقه شرقی شهر کربلا موسوم به دروازه ‘طویریج’ رخ داده است.

روز گذشته داعش تهدید کرده بود که اقداماتی را علیه مراسم اربعین حسینی انجام خواهد داد.

شاهدان عینی گفته اند که وقوع انفجارهای فوق، تاثیری بر حرکت زائرین به سمت کربلا نداشته و صدای لبیک یا حسین مردم را در فضا طنین انداز نموده است.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟