حمله به فعالان رسانه ای غیرقابل تحمل شده است

  • انتشار: ۱۸ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 11713

دفتر نی (حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان) با ابراز نگرانی از حمله‌های مسلحانه و سوء قصد به جان خبرنگاران و فعلان رسانه‌یی می‌گوید که بیشتر از این تحمل ترور و سوء قصد به جان فعلان رسانه‌یی را نداریم.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اطلاعات روز، نی از حکومت وحدت ملی خواسته تا جلو هر گونه سوء قصد و ناامنی در مقابل فعالان رسانه‌یی و کارمندان رسانه‎ها را بگیرد.

در طول سه هفته گذشته هفت حمله مسلحانه و سوء قصد به جان فعالان رسانه‌یی و منتقدان حکومت صورت گرفت. دفتر نی، روز سه‌شنبه، ۱۷ قوس با برگزاری نشست خبری از این مسئله ابراز نگرانی کرد.

در اعلامیه‌ی نی آمده که در جریان سه هفته‌ی گذشته هفت حمله مسلحانه و سوء قصد به جان صدیق الله توحیدی، رییس نی، سالم وحدت، صاحب امتیاز خبرگزاری بخدی، احمد سعیدی، فعال رسانه‌یی و منتقد حکومت، امان الله عطایی، رییس تلویزیون خصوصی آسیا، هیلی ارشاد، عضو مجلس نمایندگان، جاوید کوهستانی، آگاه مسایل نظامی و منتقد حکومت و طوفان وزیری، فعال رسانه‌یی و منتقد حکومت صورت گرفته است.

از این میان امان الله عطایی، رییس تلویزیون خصوصی آسیا کشته شد، احمد سعید زخمی شد و به دیگران آسیبی نرسیده است.

پولیس دو تَن را در پیوند به ترور آقای عطایی بازداشت کرده است.

دفتر نی در اعلامیه خود از ریاست امنیت ملی و وزارت امور داخله خواسته تا فضای ترس و رعب که پس از این همه رویداد‌ها در میان کارمندان و فعالان رسانه‌یی به‌وجود آمده است را از هر طریق ممکن از میان بردارد.

هم‌چنان در اعلامیه این نهاد حمایت کننده رسانه‌ها آمده است که شماری از خبرنگاران که رییس جمهور غنی را در سفر اروپا همراهی می‌کردند، از «برخورد ناخردانه‌ی ریاست تشریفات ریاست جمهوری» شاکی‌اند.

به نقل از اعلامیه، شکیلا ابراهیم خیل، گزارش‌گر طلوع نیوز گفته که رفتار معاون تشریفات ریاست جمهوری در این سفر اهانت‌آمیز و به دور از عرف کاری و برخود با رسانه‌ها بوده است.

در همین حال دفتر نی می‌گوید که کسانی‌که مورد سوء قصد قرار گرفته‌اند منتقد حکومت و پالیسی پاکستان در قبال افغانستان بودند، با این حال «حکومت افغانستان مجبور و مکلف است تا ثابت سازد که دلیل این گونه سوء قصد‌ها انتقاد بر حکومت نیست.»

دفتر نی تأکید می‌کند که حکومت مجبور و مکلف است تا به‌خاطر رشد عنصر انتقاد، تأمین امنیت جانی منتقدان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟