حملات گسترده طالبان بر مواضع نیروهای دولتی در بیش از 10 ولایت کشور

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44238

در حالی که اشرف غنی رئیس جمهور بعد از اتمام آتش بس، برای بار دوم آتش بس را تمدید کرد، اکنون مقامات در وزارت دفاع می گویند که طالبان در 10 ولایت کشور حملات وسیعی را آغاز کرده اند.

وزارت دفاع ملی، می‌گوید که در چهار روزی که آتش‌بس گروه طالبان به پایان رسیده است، جنگ‌جویان این گروه حمله‌های شان را بر نیروهای دولتی دوباره شدت داده‌اند.

این در حالی است که مهلت آتش‌بس تمدید شدۀ حکومت در برابر طالبان، شش روز دیگر باقی مانده است و در این مدت آن‌چه که وزارت دفاع ملی می‌گوید نیروهای امنیتی حالت دفاعی خواهند داشت.

جنگ‌جویان طالبان در یکی از تازه ترین حمله‌های شان، شب گذشته بر یک پاسگاه پولیس در حومۀ شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا حمله کردند. گواهان رویداد می‌گویند که در این حمله پنج پولیس جان‌های شان را از دست دادند.

در غرب کشور، در ولایت فراه نیز شماری از نظامیان کشور در حمله‌های طالبان جان باختند.

مقام ها در فراه گفته اند که چهار پلیس در فراهرود و چند تن دیگر از نظامیان کشور در ولسوالی پشت کوه در حمله طالبان جان باخته اند.

در منطقه شاه‌غندی ولسوالی خاکریز ولایت قندهار نیز طالبان با حمله بر مقر نیروهای امنیتی، تعدادی از آنها را کشتند.

همچنین در ولایت فاریاب نیز طالبان بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی حمله کرده است که از تلفات آن حمله گزارشی در دست نیست.

در بادغیس نیز درگیری های پراکنده جریان دارد. همچنان در ولسوالی خوگیانی ننگرهار طالبان، نیروهای امنیتی را مورد هدف قرار داده اند.

از برخی دیگر از مناطق کشور مانند ولسوالی جغتوی ولایت غزنی، ولسوالی واته پور ولایت کنر، ولسوالی دند غوری ولایت بغلان و جلریز در میدان وردک نیز گزارش های درگیری وجود دارد.

همزمان با این، افزایش تلفات نیروهای دولتی در حمله‌های طالبان در روزهای آتش‌بس یک طرفه حکومت با طالبان، نمایندگان مردم در مجلس نگرانی های خود را در این مورد ابراز کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟