حمایت نخست وزیر عراق از گروه حشد الشعبی در برقراری امنیت در این کشور

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 32376
حشد الشعبی

نخست‌وزیر عراق حیدرالعبادی طی دیداری که با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در بغداد داشت، بر نقش مثبت و سازنده گروه حشدالشعبی در برقراری امنیت و ثبات در عراق تأکید کرد وبیان داشت که این گروه بخشی از نهادهای قانونی و رسمی عراق است.

روز گذشته (دوشنبه) نخست‌وزیر عراق حیدرالعبادی طی دیداری که با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در بغداد داشت، بر نقش مثبت و سازنده گروه حشدالشعبی در برقراری امنیت و ثبات در عراق تأکید کرد وبیان داشت که این گروه بخشی از نهادهای قانونی و رسمی عراق است.

تیلرسون در حالی روز دوشنبه به بغداد رسید که چندی قبل از آن دولت عراق درخواست آمریکا برای منحل کردن گروه حشد الشعبی که تأثیر مهمی در شکست داعش در عراق و همچنین حفظ یکپارچگی این کشور داشته است، را رد کرده بود.

حیدرالعبادی در اولین سخنان خود در دیدار با تیلرسون بیان کرد که گروه حشد الشعبی بخشی از نهادهای قانونی و رسمی عراق است و این اتهام را که این گروه به پشتیبانی و با هدایت ایران در عراق فعالیت می‌کند را به‌کلی رد کرد. او گفت: گروه حشد الشعبی باید موردتمجید و تحسین واقع شود زیرا این گروه امیدی بزرگ برای کشور عراق و منطقه خواهد بود.

عراق در منطقه کشوری است که روابط نزدیکی هم با ایران و هم با آمریکا دارد و تلاش‌های اخیر وزیر امور خارجه آمریکا برای ایجاد شکاف میان تهران و بغداد به شکلی شدید و با بیانیه‌ای که دفتر نخست‌وزیر عراق منتشر کرده است ناکام مانده. به شکلی جالب‌توجه اظهارات العبادی در مورد ایران و حشد الشعبی در حالی صورت می‌گیرد که یک روز قبل از آن دیدار کم‌سابقه‌ای میان العبادی و ملک سلمان در ریاض صورت گرفته بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟