حمایت مصر از عملیات هوایی روسیه علیه داعش

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 10362

وزیر خارجه مصر عملیات نظامی روسیه علیه گروه های تروریستی در سوریه را کمک به کنترل روند انتشار تروریسم و ضربه ای مهلک به گروه تکفیری-تروریستی داعش در سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رویترز، «سامح شکری» دیروز (شنبه) در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: ورود نظامی روسیه به جنگ با تروریسم در سوریه با توجه به توان و قدرت نظامی مسکو بر روند محدود سازی تروریسم و ریشه کنی آن موثر خواهد بود.

روسیه چهارشنبه گذشته با هدف مبارزه با تروریسم و به درخواست سوریه حمله‌های هوایی خود را علیه گروه های تروریستی فعال در این کشور آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز هدف از این حملات را مبارزه با گروه تروریستی داعش و کمک به سوریه در این مبارزه عنوان کرد.

مسکو و قاهره همزمان با سفر عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر در ماه اگوست (اسد/سنبله) به روسیه، بر لزوم ایجاد ائتلاف برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه تاکید کردند.

السیسی همچنین اخیرا تاکید کرد که انسجام و یکپارچگی سوریه باید حفظ شود. وی تجزیه احتمالی این کشور به استان های کوچک تر را خطری مهم برای کل منطقه و نیز مقدمه سرایت تروریسم به دیگر کشورها دانست.

مصر به عنوان پرجمعیت ترین کشور عربی به صورت روزافزون با خطر خشونت گروه های تروریستی در منطقه سینای شمالی مواجه است؛ منطقه ای که مهم ترین گروه تروریستی فعال در آن با تروریست های داعش بیعت کرده اند.

اقدام نظامی روسیه علیه تروریست های فعال در سوریه انتقاد غرب و هم پیمانان منطقه ای آن را به همراه داشته است.

فرانسه، آلمان، قطر، عربستان، انگلیس، آمریکا و ترکیه که از حامیان گروه های تروریستی در سوریه هستند، طی بیانیه ای از روسیه خواستند تا عملیات در حال انجام علیه تروریست ها را در سوریه قطع کند.

در این اطلاعیه با ابراز نگرانی از ادامه فعالیت نظامی روسیه در سوریه، ادعا شده که حملات روسیه منجر به بروز تلفات بین غیرنظامیان شده است.

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه پس از انتشار بیانیه مذکور اعلام کرد: مسکو در حال دفاع از سوری ها در برابر هجوم تروریست ها است.

وی افزود: روس ها تجربه تلخی از تروریسم در سرزمین خود دارند و مایل نیستند این حوادث تکرار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟