حمایت باشنده‌گان کندهار از راهبرد جدید آمریکا ضد پاکستان

  • انتشار: ۶ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 29576

تعدادی از ساکنان شهر قندهار با شرکت در یک گردهمایی ضمن اعلام حمایت از راهبرد جدید ترامپ در مورد افغانستان، از این کشور خواستند بر گروههای تروریستی مستقر در پاکستان فشار بیشتری وارد شود.

مولوی گل احمد از بزرگان قومی در جنوب افغانستان در سخنان خود در این گردهمایی گفت که آمریکا همواره نقش پاکستان در نا امنی های افغانستان را نا دیده می گرفت و خوبست که امروز آمریکا هم به کارشکنی های پاکستان در مورد افغانستان توجه نشان می دهد.

حاجی عبدالرحیم احمد زی در دیگر سخنرانا این مراسم هم گفت که سیاست های جدید آمریکا می تواند به توسعه ثبات و امنیت در کشور کمک کند.

داور گلزار مشاور رئیس جمهور هم دیگر سختران این محفل بود که از آمریکا خواست تا شبکه حقانی و سایر گرووهای تروریستی مستقر در خاک پاکستان را به لیست سیاه گروههای تروریستی وارد نماید.

عده دیگری از سخنران های همایش گفتند که برخی از مدارس علوم دینی و همچنین مجموعه هایی که تحت عنوان احزاب سیاسی یا مراکز علمی  و دینی در پاکستان فعالیت می کنند، عملا در حال برنامه ریزی برای نا امن کردن افغانستان هستند.

سخنران های این همایش بیشترین توجه خود را نقش پاکستان در نا امنی های افغانستان و توجه آمریکا به این نقش در استراتژی جدید معطوف داشته و از سایر نکات استراتژی جدید سخنی به میان نیاورند.

حمایت مردم قندهار از استراتژی جدید آمریکا در حالی صورت میگیرد که اکثر کارشناسان و تحلیل گران، عملکرد آمریکا در دو دهه اخیر را ناکام ارزیابی کرده و معتقدند که استراتژی جدید همی نمی تواند مشکلات پیش امده را رفع نماید.

 

 

 

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟