حمایت ارگ از طرح اتحادیه اروپا برای صلح در افغانستان

  • انتشار: ۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 27115
اتحادیه اروپا

مقامات ریاست جمهوری افغانستان از طرح استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای صلح و امنیت در افغانستان استقبال می‌کند.

ریاست جمهوری افغانستان طرح استراتژی جدید اتحادیه اروپا را برای این‌کشور مهم خوانده و بر تأثیرگذاری نقش این اتحادیه در حل مشکلات جاری افغانستان تأکید می‌کند.

دوا خان مینه‌پال معاون سخنگوی رئیس جمهور به رادیو آزادی گفته است که برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان دیدگاه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حکومت بسیار مهم است.

وی گفت “کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکای بین‌المللی ما هستند، استراتژی و دیدگاه آن‌ها برای تأمین ثبات و امنیت در افغانستان بسیار مهم است و ما از آن استقبال می‌کنیم.”

آقای مینه‌پال همچنان گفت که حکومت افغانستان برای اتحادیه اروپا در خصوص آوردن اصلاحات اطمینان داده و این اتحادیه به همکاری‌های دوامدار با حکومت افغانستان متعهد می‌باشد.

این در حالیست که اتحادیه اروپا استراتژی جدید خود را به‌خاطر تأمین صلح و امنیت در افغانستان ارائه کرده و از تأمین صلح و ثبات در این‌کشور حمایت کرده‌است.

این اتحادیه حمایت کشورهای منطقه و جهان را برای تأمین صلح و امنیت در افغانستان حیاتی خوانده و گفته‌است که افغان‌ها در این بخش می‌توانند بر اتحادیه اروپا حساب کنند.

نیوین میمیسه کمیشنر در بخش انکشافی و همکاری‌های بین‌المللی این اتحادیه گفته‌است که افغانستان تنها نیست و آن‌ها به‌خاطری همکاری‌های شان با این کشور را ادامه داده‌اند تا یقینی گردد که دست‌آوردهای چندین سال دوباره از دست نمی‌روند.

قرار است اعضای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا روی مواد طرح این استراتژی هفته آینده بحث کنند و پس از آن تمام مواد در استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان که قراراست به زودی نهایی شود، گردآوری می‌گردد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟