حلب سوریه در آستانه پاکسازی کامل

  • انتشار: ۲۳ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16226

مقامات نظامی سوری می گویند؛ نیروهای ارتش سوریه و متحدین این کشور توانسته اند تمام این شهر را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند و کنترول کامل این شهر را بدست بگیرند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پس از عملیات سخت و نفس‌گیر خود در محله‌های شرقی حلب، این شهر را به طور کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند و امنیت و ثبات را به آن بازگرداندند.

عملیات نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای آزادسازی محله‌های شرقی که به مدت چندین سال در اشغال گروه‌های تروریستی به سرکردگی باند تروریستی جبهه‌النصره قرار داشت، به پایان رسید و به این ترتیب دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور به طور کامل آزاد و پاکسازی شد.

منابع میدانی، پیش از این از عقب نشینی تروریست ها از محله های الکلاسه و بستان القصر یعنی شمالی ترین محله های تحت اشغال تروریست ها در شرق حلب خبر داده بودند.

این منابع اعلام کردند که ارتش سوریه همزمان با فروپاشی مواضع دفاعی تروریست ها در شرق حلب وارد محله السکری شده است و تروریست های این محله به سوی محله المشهد متواری شدند.

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت، در 24 ساعت گذشته چندین محله در بخش شرقی حلب را از تروریست ها بازپس گرفتند و بر اساس برخی آمارها، مناطق تحت اشغال تروریست ها در شرق حلب به کمتر از 2 درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری سانا نیز اعلام کرد از بامداد امروز تاکنون بیش از سه هزار و 500 شهروند از محله های شرقی شهر حلب خارج شدند.

این شهروندان از سوی گروه های تروریستی گروگان گرفته شده بودند و پس از خروج از این مناطق به محل های اسکان موقت منتقل شدند.

عملیات آزادسازی محله‌های شرقی حلب از یکشنبه 20 نوامبر 2016 آغاز شد تا حدود یک چهارم این محله‌ها در مدت تنها سه روز از آغاز عملیات از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی شود که مهمترین محله‌های آزاد شده شامل «مساکن هنانو، جبل بدرو، الأرض الحمرا، بعیدین ، الحیدریة،الهلک، دوار الجندول» می‌شود.

اولین نتیجه شکست مسکو و واشنگتن در دستیابی به توافق درباره حلب که به خروج تروریست‌ها از محله‌های باقی مانده منجر شود، آزادسازی محله‌های«الأصیلة و الشیخ سعید» از مهمترین دژهای جبهه تروریستی النصره در منطقه بود و در ادامه ارتش سوریه از آزادسازی محله‌های « النزهة، الصالحین، الفردوس، کرم الدعدع، جسر الحج، الإسکان و باب المقام» خبر داد تا 98 درصد شرق حلب تا روز دوشنبه (12 دسامبر) آزاد شود و تروریست‌ها در تنها دو درصد باقی مانده در محاصره شدید قرار گیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟