حامد کرزی: جهان اسلام افغانستان را یاری دهد

  • انتشار: ۳ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 50234
کرزی

حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشورمان در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت روند مذاکرات صلح با طالبان امیدوار کننده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس، آقای کرزی که به عنوان یکی از سخنرانان ویژه این همایش سخنرانی میکرد، کنفرانس صلح مسکو و نیز گفتگوهای آمریکا با طالبان را موثر خوانده و اذعان کرد امیدها برای برقراری صلح در افغانستان زیاد شده است.

وی در حضور نمایندگان 100 کشور، با بیان اینکه مردم افغانستان 40 سال است از جنگ رنج میبرند، از امت اسلامی درخواست کرد به روند برقراری صلح در افغانستان کمک کرده تا درگیری ها به پایان رسیده و صلح برقرار گردد.

رئیس جمهور سابق کشور، وحدت میان مردم افغانستان را امری طبیعی خوانده و آنرا سدی دربرابر تحرکات تفرقه افکنانه دشمنان دانست.

حامد کرزی به نخبگان جهان اسلام پیشنهاد کرد اشتراکات خود را مدنظر قرار داده و برمبنای آن، همکاری های منطقه را گسترش دهند.

در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، آقایان «فیض محمد عثمانی» وزیر حج و اوقاف، «حامدکرزی» رئیس جمهور پیشین، «کریم خرم» وزیر سابق اطلاعات و فرهنگ و «آیت‌الله محسنی» رئیس شورای علمای شیعه افغانستان به نمایندگی از افغانستان حضور دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟