حادثه منا؛ طرح موساد برای ربودن مقامات سپاه پاسداران!

  • انتشار: ۶ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 10076

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، شبکه خبری نهرین نت روز یکشنبه در یادداشتی مدعی شد که مأموران سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با حضور در عربستان و به طور مشخص در منا، با ایجاد شلوغی عمدی که به کشته و مصدوم شدن شمار زیادی از حجاج منجر شد، برخی از شخصیت های نظامی و سیاسی ایرانی را ربوده اند که غضنفر رکن آبادی دیپلمات مشهور ایرانی از آن جمله است.

در همین حال، شبکه سعودی العربیه با طرح ادعایی عجیب مبنی بر عدم حضور رکن آبادی در حج امسال(!) به این گمانه‌زنی‌ها دامن زد. این در حالی است که رکن آبادی شب پیش از فاجعه منا در صحرای عرفات، قطعنامه مراسم برائت از مشرکین را قرائت کرد که صدا و تصویر وی به طور زنده در شبکه های مختلف پخش شد.

پایگاه نهرین نت یکشنبه نوشت: شماری از کارمندانی که در اتحادیه اروپا کار می کنند اطلاع داده اند که برخی محافل دیپلمات اروپایی در بروکسل نگران هستند که آنچه در رمی جمرات در منا در مکه مکرمه و در نخستین روز عید قربان و هنگام ازدحام در رمی جمرات اتفاق افتاد ناشی از یک عملیات از پیش طراحی شده توسط برخی سازمانهای اطلاعاتی اسرائیلی و سعودی علیه شماری از مسئولان سپاه پاسداران [انقلاب] اسلامی ایران و برخی مقامات ایرانی از جمله تعدادی از دیپلماتها و تلاش برای ربودن آنها بوده است.

گزارشی که نهرین نت در این خصوص منتشر کرده نشان می دهد شماری از دیپلماتها گزارشهای اطلاعاتی اولیه‌ای را رد و بدل می کنند که بر اساس آن احتمالا موساد و سازمان اطلاعات عربستان برای یک عملیات اطلاعاتی حساب شده تدارک دیده بودند تا شماری از مسئولان ایرانی از جمله تعدادی از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سفیران و دیپلمات های ایرانی را بربایند.

این منابع تأیید کردند غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان جزو این افراد است. رکن آبادی یکی از افرادی است که از اسرار تجهیز حزب الله لبنان به سلاح های ایرانی آگاه است.

به نوشته این پایگاه خبری، علی اصغر فولادگر رئیس دفتر مطالعات راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر شخصیتهای مهمی است که جزو مفقودان است.  حسن دانش، فؤاد مشغلی، عمار میر انصاری، سید حسن حسنی و شمار دیگری از نیروهای سپاه پاسداران و دفتر بعثه حج ایران از جمله مفقودان هستند.

در حالی که برخی منابع دیپلمات اروپایی تأکید کردند چنین گزارشی اعتبار ندارد، اما این امر یکی از احتمالاتی است که برخی سازمانهای اطلاعاتی غربی در تلاشند درباره آن تحقیق کنند و چه بسا سازمان اطلاعات روسیه در درز دادن چنین اطلاعاتی به سازمانهای اطلاعاتی غربی دست داشته باشد.

نهرین نت افزود: از طرف دیگر مقامات ایرانی حرفی نزده اند که تأیید کننده اطلاعات موثق در خصوص احتمال ربوده شدن رکن آبادی و شماری از فرماندهان سپاه پاسداران توسط موساد اسرائیل باشد به خصوص آنکه اسرائیلی‌ها از چند سال پیش برای پی بردن به اسرار مسلح کردن حزب الله توسط ایران و اسرار صنایع موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تلاشند.
به نوشته نهرین نت، اگر گزارش این سازمان اطلاعاتی اروپایی درست باشد به معنای هماهنگی در سطح بسیار بالا بین موساد اسرائیل و سازمان اطلاعات عربستان است زیرا بدون هماهنگی با سازمان اطلاعات عربستان محال است که مأموران موساد چنین عملیاتی را انجام دهند و شاید هم چندین سازمان اطلاعاتی غربی در این قضیه دست داشته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟