حادثه تخریب دیوار کنسولگری ایران در هرات بررسی میشود

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 11957

هیات بلندپایه دولت افغانستان برای ارزیابی برنامه توسعه‌ ای هرات، روز گذشته کارش را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، مسوولان دولتی گفته اند که در راس این هیات علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب و همراهانش را محمدآصف رحیمی، والی هرات و محمد محق مشاور رییس جمهوری تشکیل می دهند.

آصف غفوری، سخنگوی این وزارت به جمهورنیوز گفت: هدف این هیات ارزیابی برنامه توسعه ای شهر هرات است و قرار شده تا در مورد چگونگی رویدادی که از سوی شهرداری هرات منجر به تخریب دیوار امنیتی و آسیب دیدن ساختمان کنسولگری ایران شده، تحقیق کند.

او می گوید: امروز چهارشنبه دیدارهای اصلی و زیادی قرار است انجام شود که از آن جمله ملاقات با مسوولان ارگانهای امنیتی و مقامات سرکنسولگری ایران در هرات می باشد.

غفوری افزود که به دلیل حفظ روابط نیک و حسنه میان همسایگان و کشور ایران، رییس جمهوری تصمیم گرفت تا هیاتی بلندپایه را موظف به تحقیق و ارزیابی کند.

سخنگوی وزارت انرژی و آب کشور علاوه کرد که این هیات به مدت ۵ روز در هرات حضور خواهد داشت و پس از آن، گزارشش را به رییس جمهور غنی تحویل می دهد.

روز پنجشنبه گذشته، شهرداری هرات موانع امنیتی کنسولگری ایران را از میان برداشت.

در این کار، مقداری از دیوار اصلی کنسولگری و برخی از دوربین های مدار بسته آنجا آسیب دید.

این اقدام بلافاصله از سوی مقامات بلندرتبه محلی محکوم و گفته شد که شهرداری این عمل را خودسرانه انجام داده است.

شهرداری می گوید: پیاده رویی که کنسولگری ایران در آن دیوار حفاظتی ایجاد کرده بود، جزو املاک این اداره می باشد؛ اما اداره محلی و فرماندهی پولیس در برابر این ادعا گفته اند که به خواسته مقامات دولتی در هرات این کار از سوی کنسولگری انجام شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟