جولان طالبان در پایتخت در روز دوم آتش بس!

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 43900

با آغاز دومین روز از آتش بس بین حکومت و طالبان، صدها تن از ملیشه های طالبان در تعدادی از شهرهای کشور از جمله کابل پایتخت وارد شدند و دست به شادی و نصب پرچم در برخی نقاط شهر کردند.

ده ها تن از ملیشه های غیرمسلح طالبان وارد کابل شدند تا عید فطر را جشن بگیرند. آتش بس میان شورشیان و حکومت افغانستان از نیمه شب جمعه آغاز شده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که ده ها تن از شورشیان طالبان با برافراشتن بیرق های متعلق به این گروه در کاروان موترهای حامی این گروه در شهر کابل جولان کردند. در همین حال، در بعضی از نقاط کابل مانند پل کوته سنگی بیرق های طالبان نصب شده است.

پس از اعلام آتش‌بس چند روزه از سوی حکومت و به‌دنبال آن اعلام آتش‌بس سه روزه به مناسبت عید فطر از سوی طالبان، اعضای این گروه امروز وارد کابل شده و پرچم‌های خود را بر روی پل هوایی کوتۀ ‌سنگی نصب کردند.

فیلم های ویدیویی و تصاویر از ولایات لوگر، زابل و میدان وردک در صفحه های خبری آنلاین سربازان و طالبان را نشان می دهند که پرنشاط هستند، با یکدیگر بغل کشی می کنند و به مناسبت عید فطر به هم تبریک می گویند. در این فیلم ها می شود دید که برخی از مردم رقص می کنند، کف می زنند، در حالی که تماشاگران با تیلفون های هوشمند از آنها عکس می گیرند.

مقام های دولتی می گویند که از ورود طالبان به شهر مطلع اند و اوضاع تحت کنترل است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟