جوزف دانفورد: بعد از بررسی وضعیت افغانستان، در مورد افزایش تعداد سربازان تصمیم می گیریم

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 25049

جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش ایالات متحده امریکا می‌گوید که کشورش بعد از بررسی وضعیت کلی افغانستان در مورد افزایش نیروهای امریکایی در این کشور تصمیم خواهد گرفت.

جنرال دانفورد، در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس جمهور با ذکر این مطلب گفت که در جریان دیدارهایش وضعیت را به‌طور همه‌جانبه ارزیابی و براساس آن پیشنهادات خود را برای افزایش نیروها ارایه خواهد کرد.

ارگ ریاست جمهور با نشر خبرنامۀ می‌گوید که جنرال دانفورد گفته‌است در صورتی‌که تصمیم مبنی بر افزایش نیروهای بیش‌تر هم در افغانستان گردد، این نیروها نقش آموزش، مشوره دهی و همکاری با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را خواهد داشت.

در عین حال رییس جمهور کشور می‌گوید که این مقام امریکایی به افغانستان نشانۀ تعهد دوام‌دار ایالات متحده امریکا در زمنیۀ حمایت از آموزش و توان‌مندسازی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌باشد.

رییس جمهور ضمن قدردانی از همکاری‌های دوام‌دار امریکا و کشورهای عضو ناتو به‌خاطر حمایت از نیروهای امنیتی و تامین امنیت در افغانستان، می‌گوید که کشورهای عضو ناتو در کنفرانس وارسا سال گذشته، بر توافق‌نامۀ چهار ساله در خصوص حمایت از نیروهای امنیتی توافق کرده‌اند.

آقای غنی گفته‌است که این توافق برای نیروهای دفاعی و امنیتی این را باورمندی را می‌دهد که منحیث یک نیروی جنگی موثر و مستقل در راستای تامین امنیت کشور، رشد و توسعه نمایند.

این درحالیست که وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در حال رایزنی به‌خاطر فرستادن نیروهای بیش‌تر به افغانستان هستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟