جوزف دانفورد: آمریکا به رابطه موثر خود با پاکستان متعهد است

  • انتشار: ۲۶ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 35673

بعد از وخیم شدن رابطه بین پاکستان و آمریکا، جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش آمریکا گفته است که ما به داشتن یک رابطه موثر با پاکستان تعهد داریم و از این تعهد خود کوتاه نمی آییم.

جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، به رغم آن که در هفته‌های اخیر روابط واشنگتن و اسلام آباد به خاطر افزایش فشارهای آمریکا تیره شده اما وی همچنان به روابط کشورش با پاکستان متعهد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خطاب به خبرنگاران در جریان سفرش به بروکسل گفت: آیا در حال حاضر ما بر روی همه چیز توافق داریم؟ خیر نداریم. اما ما به داشتن روابطی موثرتر با پاکستان متعهد هستیم و من از این تعهد عقب نشینی نخواهم کرد.

آمریکا مدتهاست که برخورداری گروه‌های شبه نظامی از پناهگاه در خاک پاکستان را مقصر طولانی‌تر شدن جنگ در افغانستان می‌داند و پاکستان را متهم کرده به این که با جا دادن به این گروه‌ها از جمله شبکه حقانی به آنها کمک می‌کند تا به طراحی حملات و بازسازی نیروهایشان اقدام کنند.

با این حال پاکستان همچنان یکی از مسیرهای مهم برای محموله های نظامی آمریکا و ناتو به مقصد افغانستان است.

در روزهای اخیر و بعد از توییت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد پاکستان رابطه ی این دو کشور به شدت به وخامت گراییده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟