جهان عرب باید حمایت از فلسطین را از یمنی ها بیاموزند

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42388

تارنمای «السودان الیوم » در مطلبی با عنوان «عرب ها حمایت از فلسطین را از یمنی ها بیاموزند» نوشت، یمنی ها با وجود مشکلات فراوانی که متجاوزان برای آن ها به وجود آورده اند، برای اعلام حمایت از فلسطین، راهپیمایی بزرگی در صنعا برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، این تارنمای خبری سودانی افزود، همه مردم جهان و همچنین عرب ها و مسلمانان در روزهای اخیر مشاهده کردند که مردم صنعا چه راهپیمایی بزرگی برای اعلام حمایت از فلسطین و مخالفت با تحویل قدس به صهیونیست ها برگزار کردند.
السودان الیوم افزود، متجاوزان از سه سال پیش یمن را هدف حملات خود قرار داده اند و در این میان ضمن دفاع از کرامت و عزت خود حاضر نشده اند تسلیم خواسته متجاوزان شوند و با اینکه این روزها در شرایط سختی به سر می برند، از فلسطین غافل نشده و حمایت خود را از آن اعلام می کنند.
این تارنمای خبری در ادامه نوشت، در حالی ده ها هزار یمنی در راهپیمایی حمایت از فلسطین در صنعا شرکت کردند که حکام کشورهای عربی حاضر نشده اند کاری برای متوقف کردن ماشین کشتار و سرکوب اسراییل انجام دهند، صهیونیست ها صدها فلسطینی را شهید یا زخمی کرده اند اما حکومت های عربی اقدامی عملی برای حمایت از آن ها انجام نداده اند.

ملت بزرگ یمن با وجود مشکلات زیاد خود، با برگزاری این راهپیمایی و در موقعیت های دیگر اعلام کرده اند در کنار فلسطینی ها می مانند و به مقابله با توطئه ها ضد فلسطین می پردازند.
السودان الیوم در پایان نوشت، کسانی که دست در دست اشغالگران صهیونیست گذاشته اند، جنایت های آن را توجیه می کنند یا دست از حمایت مقاومت فلسطین برمی دارند، لکه ننگی بر پیشانی خود می گذارند.
عربستان و چند کشور دیگر با حمایت های آمریکا از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده اند.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
سودان نیز شماری از نیروهای نظامی خود را برای کمک به نظامیان عربستانی به یمن اعزام کرده که تاکنون صدها نفر از آن ها کشته شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟