جنگ در کندز؛ قطعی برق در کابل

  • انتشار: ۲۶ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 26466

مقامات در شرکت برشنا می گویند؛ در نتیجه جنگ روزهای گذشته در ولایت کندز، که بین شبه نظامیان طالبان و نیروهای دولتی رخ داده است باعث شده تا لین برق وارداتی از تاجیکستان به افغانستان قطع شود، که این باعث قطعی برق کابل شده است.

شرکت برشنا می گوید که لین ۱۵۰ میگاوات برق تاجیکستان؛ در درگیری‌های دولت با طالبان مسلح در کندز قطع شده و تا هنوز به کارمندان این شرکت اجازه ترمیم آن داده نشده است.

برق وارداتی که با عبور از خم و پیچ کوه‌های دشوارگذر به کابل می‌رسد؛ حتا با درگیری‌های کوچک یا بزرگ قطع می‌شود.

اخیرن به روز شنبه درگیری میان هراس‌افگنان و نیروهای دولتی در منطقه کندهاری‌های کندز، لین برق وارداتی تاجیکستان را قطع کرده است.

وحیدالله توحیدی، سخنگوی شرکت برشنا می‌گوید که تا هنوز درگیری در منطقه ادامه دارد و اجازه ترمیم این لین به کارمندان این شرکت داده نشده است.

به همین خاطر است که حالا بسیاری از منطقه‌های کابل بی برقی را تجربه می‌کند.

نگرانی‌های پایتخت نشینان نیز از افزایش بی برقی ها افزایش یافته است. برخی باشندهای کابل می‌گویند: شرکت برشنا باید در این مورد چاره اندیشی کند و نباید قطع لین را برای افزایش قطع برق بهانه کنند.

اکثرن جنگ‌های بغلان و کندز لین‌های وارداتی کشورهای آسیای میانه را قطع می‌کند و شب‌ها کابل را تاریک می‌کند.

این در حالیست که در فصل زمستان نیز به دلیل مصرف زیاد برق، شهروندان از وجود نعمت برق محروم می ماند، در فصول سرد سال نیز شهروندان کابل چندین ساعت در شبانه روز، قطعی برق را تجربه می کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟