جنگنده های آمریکا مقر ارتش عراق در الانبار هدف گرفتند

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3147

یک افسر ارتش عراق فاش کرد، جنگنده‌های امریکایی یکی از مقرهای ارتش در غرب عراق را که نیروهای آن مشغول مبارزه با داعش‌اند، هدف گرفتند و ۴۵ افسر را کشته و دهها تن را زخمی کردند،این اتفاق در حالی رخ داد که فرماندهان هنگ، هیچ درخواست کمکی نکرده بودند.
یک افسر ارتش عراق که خواست نامش فاش نشود گفت: جنگنده‌های امریکا مقر ارتش عراق در الانبار را قبل از ظهر چهارشنبه هدف گرفتند.
این افسر که خواست هویتش نامعلوم باقی بماند، گفت: جنگنده‌های امریکا حدود ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه دو موشک به این مقر شلیک کردند و در نتیجه آن حدود ۴۵ افسر و سرباز کشته شدند و دهها نفر دیگر زخمی شدند.
به گفته این افسر، این حمله زمانی انجام شد که شمار بسیاری از افسران و سربازان ارتش عراق در ساختمان منطقه البو ذیاب در فاصله نه چندان دور از مقر فرماندهی عملیات تجمع کرده بودند.
همچنین یکی دیگر از افسران گفت: نیروهای این پایگاه از درگیری‌های سخت و شدید با داعش و عناصر بازمانده از رژیم صدام بازمی‌گردند و اینجا مستقر می شوند.
طبق این گزارش، این افسر عراقی با بیان اینکه در میان کشته شده‌ها یک افسر با درجه برید ملی دیده می‌شود، گفت، این اتفاق در حالی رخ داد که فرمانده هیچ درخواست کمکی از ائتلاف امریکایی ضد داعش، نکرده بودند و حتی اصلا در عملیات نبودند که نیازمند کمک هوایی باشد.
وی ادامه داد: این پایگاه تاکنون اصلا از نیروهای ائتلاف امریکا پشتیبانی هوایی نخواسته و این مسئله نشان دهنده طرحی از پیش تعیین‌شده و عملیاتی خائنانه است.
این افسرعراقی همچنین گفت: این اقدام امریکا نشان‌دهنده همدستی با گروه‌های تروریستی و داعش است تا یکی از بهترین و مشهورترین مقرهای نظامی که با داعش و بعثی‌ها مبارزه می‌کند، از بین ببرد.
این جنایت تلاشی است برای ناکام گذاشتن عملیات ارتش عراق ضد داعش و بازماندگان صدام در الانبار، آن‌هم پس از پیروزی‌های اخیر نیروهای بسیج مردمی و مقاومت اسلامی و ارتش و پولیس عراق در ولایت صلاح‌الدین؛ ولایتی که طی یکی دو روز آینده از دست داعش آزاد خواهد شد.
ائتلاف امریکایی ضد داعش، از سپتامبر گذشته به بهانه مبارزه با داعش در عراق و سوریه و با همراهی متحدان عرب و غربی امریکا شکل گرفت و به گفته مقامات مختلف امریکایی، این ائتلاف در این ماموریت توفیق چندانی نداشته است.
پیش از این نیز نیروهای عراقی از کمک‌رسانی بالگردهای امریکایی و انگلیسی به نیروهای تروریستی داعش در الانبار خبر داده و از آن عکس‌هایی منتشر کرده بودند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟