جنرال کلیولند: فرماندهان فاسد افغان باعث شده است تا سربازان عملکرد مناسبی نداشته باشد

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18962

مقام‌های ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان می‌گویند که به خاطر ناکارایی و مدیریت ضعیف، برخی از فرماندهان نیروهای امنیتی از سربازان خود استفاده نادرست می‌کنند و همین باعث می‌شود که سربازان در میدان‌های نبرد دستاورد خوبی نداشته باشند.

جنرال کلیولند، سخنگوی ماموریت حمایت قاطع ناتو عصر روز گذشته (چهارشنبه) در یک نشست خبری گفت که یافته‌های جنرالان امریکایی نشان می‌دهد که ناتوانی سربازان در میدان‌های نبرد بخاطر این است که فرماندهان به آنها توجه لازم نمی‌کنند.

با این حال، جنرال چارلز کلیولند می‌افزاید، حکومت شماری از فرماندهان فاسد را در نیروهای امنیتی محاکمه می‌کند.

او گفت: “حکومت افغانستان درشناسایی فرماندهان بی کاره و فاسد در نیروهای دفاعی‌ گام‌های جدی برداشته است. شماری از این فرماندهان را یا به دادگاه نظامی معرفی کرده و یا هم تحت پیگرد نهادهای عدلی و قضایی قرار داده اند.”

سخنگوی نیروهای حمایت قاطع به رهبری امریکا گفت: «ما دریافته‌ایم که وقتی خدمات امنیتی به صورت درست آن ارایه نمی‌شود، دلیل آن حضور فرماندهان ضعیف نظامی است، این فرماندهان از سربازان خود مواظبت نمی‌کنند و حتا از آنان سوء استفاده می‌کنند. اگر مدیران نظامی خوب داشته باشیم، نیروهای امنیتی افغان نسبت به تمامی نیروهای دیگر بهتر می‌رزمند.»

جنرال کلیولند هم‌چنان از پیشرفت‌ها در مهار کردن داعش در افغانستان نیز سخن گفت. به گفته‌ی او، داعش هم اکنون تنها در سه ولسوالی ننگرهار و در بخش‌های از کنر حضور دارد.

این جنرال آمریکایی گفته است “داعش با هفتصد جنگجو هم اکنون در سه ولسوالی ولایت فعالیت دارد. اما، نیروهای امنیتی حمله‌های زیادی را در یک سال گذشته برضد این گروه انجام داده اند. این نیروها، حمایت هوایی ما را با خود داشته اند، اما در بحث کلان، نیروهای دفاعی افغانستان خود این حمله را انجام داده اند.”

سخنگوی ماموریت حمایت قاطع می‌افزاید، که ارتش افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی هشت چرخبال جنگی دیگر را نیز بدست خواهد آورد. با هشت چرخبال کنونی، شمار بالگردهای ارتش به شانزده می رسد.

پس از آن که ماموریت جنگی ناتو در سال ۲۰۱۵ در افغانستان به پایان رسید این سازمان ماموریت جدیدی را زیر عنوان ” حمایت قاطع” آغاز کرد.

هدف از این حمایت آموزش، مشورت دهی و هم‌چنان حمایت مالی نیروهای امنیتی و فاعی افغانستان خوانده شده است.

با آنکه بیش از دوسال از ماموریت حمایت قاطع و تجهیز نظامی نیروهای افغان می‌گذرد تاهنوز نیروهای افغان نتوانسته اند که اداره‌ی کامل خاک افغانستان را در دست بگیرند.

در تازه ترین مورد روز گذشته طالبان مسلح ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان را در اداره‌ی خود درآوردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟