جنرال نیکلسون: جنگ در افغانستان امسال نیز ادامه می یابد

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 38466

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان می گوید؛ که جنگ امسال ادامه خواهد یافت؛ اما نیروهای خارجی در میدان نبرد حضور نخواهند داشت.

جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو امروز به خبرنگاران گفت که جنگ امسال ادامه خواهد یافت؛ اما نیروهای خارجی در میدان نبرد حضور نخواهند داشت. او گفت که نیروهای خارجی نیروهای افغان را مشوره و آموزش خواهند داد و این گونه پروسۀ صلح و عملیات‌های نظامی در برابر طالبان به صورت موازی پیش خواهد رفت.

نیکلسون می‌گوید که برعلاوۀ فشارهای دیپلوماتیک و نظامی بر طالبان، فشارهای مذهبی و اجتماعی را نیز در سال روان میلادی بر این گروه وارد خواهند ساخت.

به گفته‌ی نیکلسون، فشار نظامی بر طالبان هم‌چنان ادامه خواهد داشت. او در این راستا از دوچندسازی کوماندو، بلندبردن میزان نیروهای هوایی و افزایش مشاوران نظامی امریکایی برای آموزش افغان‌ها خبرداد و بر هم‌کاری با نیروهای افغان تأکید کرد.

جان نیکلسون می‌گوید جامعه‌ی بین‌الملل در هر حال از برگزاری انتخابات پشتیبانی خواهد کرد.

او تأکید کرد؛ امسال ما شاهد فشارهای اجتماعی بر طالبان برای صلح خواهیم بود، انتخابات برگزار خواهد شد، مردم افغانستان رهبر آیندۀ شان را انتخاب خواهند کرد، فشارهای مذهبی با برگزاری نشست علما در اندونیزیا و جاهای دیگر بر طالبان وارد خواهد شد تا مشروعیت دینی جهاد در افغانستان را از آنان دور سازد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟