جنرال نیکلسون: جنگ افغانستان هنوز در بن بست است

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33661

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که جنگ ایالات متحده در آن کشور همچنان در بن بست قرار دارد.

نیکلسون به شبکه ان.بی.سی با اشاره به اینکه تنها نود روز از سیاست جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در افغانستان گذشته است گفت که ما هنوز در این جنگ در بن بست هستیم.

ترامپ ماه اوت اعلام کرد با آنکه پیشتر وعده داده بود که نیروهای آمریکا را از افغانستان خارج می کند، تصمیم گرفته است که به مداخله آمریکا در آن کشور ادامه بدهد. آمریکا در ماه سپتامبر بر آن شد تا برای شکستن بن بست جنگ با طالبان حدود سه هزار نیروی دیگر به افغانستان بفرستد.

نیکلسون که در ماه فبروری گذشته نیز گفته بود که جنگ در افغانستان به بن بست رسیده است، مدعی شد که راهبرد جدید ترامپ تحرک تازه ای به آمریکا و متحدانش بخشیده است.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در پیام خود در رابطه به روز شکرگذاری در مورد سربازان امریکایی در افغانستان، گفت که آنها (سربازان آمریکایی) بسیار شجاع می‌باشند و در چند ماه اخیر مسیر جنگ را تغییر داده‌اند.

او گفت “من باید به سربازان ما که در افغانستان هستند مستقیماً بگویم که همه در مورد پیشرفت شما که در چند ماه گذشته داشته‌اید سخن می‌گویند، از وقتی که من راه را برای شما باز گذاشتم. ما راه را باز کردیم و به شما گفتیم که پیش بروید. جنگ ما برای پیروزی است. ما در آنجا بیهوده عمل نمی‌کنیم ما برای پیروزی می‌جنگیم.”

در همین آمریکا در تصمیمی مشترک با ناتو تصمیم گرفته است چند هزار نیروی نظامی دیگر به افغانستان اعزام کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟