جنرال مراد: از حالت دفاعی خارج میشویم!

  • انتشار: ۴ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12354

وزارت دفاع ملی، از آمادگی‎ها برای آغاز جنگ‎های بهاری در برابر مخالفان خبر داده و اعلام کرده است که نیروهای امنیتی کشور عملیات‎ها را از حالت دفاعی به حالت تعرضی در مى‎آورند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جامعه باز، وزارت دفاع هم‎چنین خبر داده است که برای کاهش تلفات در ارتش، نیروهای امنیتی اضافی را از نقاط مختلف کشور جمع می‎کند تا بتواند در فصل بهار، از تلفات و ضایعات جلوگیری و علیه دشمن یک‎دست و فوری اقدام کنند.

دگرجنرال مرادعلى مراد، معاون ستاد ارتش قواى مسلح کشور دیروز (دوشنبه، ۳ حوت) در یک نشست خبرى گفت که نیروهای امنیتی، قاطع و مصمم‎اند تا در سالی که پیش‎رو دارند، در مقابل مخالفان مسلح  آمادگی قوی داشته باشند.

دلیل جمع‎آوری پایگاه‎های هلمند

این مقام وزارت دفاع ملى گفته است که همه‌ساله در فصل زمستان جنگ‎ها کاهش می‎یافت که در زمستان امسال، مخالفان مسلح به دستور بیگانگان به جنگ‎های‎شان ادامه داده‎اند؛ اما نیروهای امنیتی، علاوه بر آن‎که آن‎ها را از پا درآورده‌اند، آمادگی برای فصل بهار نیز گرفته‎اند. جنرال مراد گفته است: «در هلمند زمستانی که گذشت خیلی خونین بود، ما مصمم هستیم که یک ‎تعداد قطعات خویش را برای جنگ‎های بهاری آماده سازیم.» مراد ادامه داده است که به همین دلیل، پوسته‎هایی که در نقاط مختلف بودند را جمع کردند تا نیروها تجدید شده و این نیروهای با قوت دفاعی، آماده عملیات‎های تهاجمی شوند تا بتوانند در فصل بهار، به مشت قوی سرکوب مخالفان تبدیل شده و ‌از تلفات بیشتر جلوگیری کنند.

این مقام وزارت دفاع تأیید کرد که نظامیان به سبب محدودیت‎های لوژستیکی از موسی‌قلعه بیرون شده‎اند. مراد افزود، تصمیم خروج از موسی‌قلعه در ارزیابی زمستانی قول‌اردوی ۲۱۵ میوند اتخاذ شده بود و سپس از سوی رهبری وزارت دفاع ملی تأیید شد.

داعش در افغانستان ذلیل شد

مراد در این نشست گفته است، مخالفان مسلح، از سال  ۲۰۱۴ الی سال ۲۰۱۵ قوی‎ترین امکانات خود را به کار بردند تا نیروهای امنیتی را متأثر کنند و زیر سوال ببرند و مصمم بودند که از افغانستان‌ یک انگیزۀ بسیار بد و تصویر غلط‌ را برای دنیا و جامعۀ جهانی و برای تمام کشورهای منطقه نشان بدهند.

به گزارش خبرگزاری پژواک، مراد تصریح کرده است که تا سال ٢٠١۴ بیش از ۱۴۵‌هزار سرباز خارجى تحت رهبرى ناتو از ۵۰ کشور در افغانستان حضور داشتند که پس از خروج  آن‌ها ۱۳هزار تن باقى مانده، که آن‎ها بیشتر در بخش آموزش نیروهاى امنیتى افغان کار می‎کنند. به گفته جنرال مراد، این نیروهاى امنیتى افغان‎ هستند که در میدان جنگ، در دفاع از مردم و وطن قربانی می‎دهند و از افغانستان، مردم  و ارزش‎های ملی آن، دفاع می‎کنند.

مراد ادامه داده است که در سال جاری، در کنار طالبان‌، گروه دیگری زیر نام داعش در هلمند، فراه و ساحات دیگر از کشور نیز قدعلم کرد‌؛ اما نیروهای امنیتی در مقابل داعش مقاومت کرده و این گروه را شکست سخت داده‎اند. مراد تأکید کرده که داعش  در ولسوالی‎هایی که در زون شرق انتخاب کرده بودند، آمدند؛ اما در آنجا ‌هم متحمل شکست شده و این شکست‎ها قاطعیت نیروهای امنیتی را نشان داده است. او از سهم فعال مردم در سرکوب مخالفان نیز یادآوری کرده و گفته است که باشندگان زون شرق کشور از تمامیت ارضی افغانستان دفاع کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟