جنرال دوستم: مردم به خانه هایشان برگردند

  • انتشار: ۲۹ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 8432

معاون اول رئیس جمهور که این روزها به فاریاب رفته و عملیات‌های موفقی را در این مناطق انجام داده است؛ از مردم بخش‌های آزاد شده خواست به خانه‌هایشان بازگردند و فرزندان خود را به مکتب بفرستند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تلوزیون طلوع، مناطق هزار قلعه و چهارشنبه این ولسوالی که از چند ماه به این سو از پایگاه‌های بزرگ هراس افگنان در فاریاب به شمار می رفتند به تازه‌گی پاکسازی شده است.

گفته می‌شود که بخش بزرگی از جنگجویان مسلح مخالف دولت در این بخش کسانی گفته می شوند که تفنگ به دوشان سازمان استخبارات نظامی پاکستان هستند.

عبدالرشید دوستم معاون نخست رئیس جمهور اظهارداشت: “ما که جان خود را به کف دست گرفتیم و آمدیم امنیت آوردیم برای شما، شما هم اولادهای خود را به مکتب روان کنید که تعلیم کنند.”

وی یک بار دیگر جنگ شمال را به پاکستان و آی اس آی نسبت داد و افزود که صورت جنرالان “آی اس آی” را به خاک مالیدیم.

دوستم ادامه داد: “به همه قوت‌های نظامی می‌گویم که پولیس ملی، اردوی ملی و امنیت ملی بسیار خوب وظیفه اجرا کردند. به همه شما تبریک می‌گویم، ما و شما نشان دادیم که پوز جنرالان آی اس آی را به خاک مالیدیم.”

با هرعقب نشینی مخالفان بیکار نمی‌مانند و جاده‌ها و راه‌هایی را ماین گذاری می‌کنند که کاروان نظامیان به رهبری آقای دوستم به ولسوالی‌های دیگر نرسد.

این مقام حکومت خود را به پایگاه نظامیان ارتش در ولسوالی غورماچ فاریاب رساند و با سربازان و مقامات آن پایگاه دیدار کرد، این پایگاه از شش ماه به این سو در محاصره‌ی طالبان بوده است.

بشیر احمد ته ینج منشی مجلس نماینده‌گان می‌گوید: “به یقین که آی اس آی پاکستان بسیار در پشت جنگ‌های شمال کشور است و وقتی که یک قریه گرفته می‌شود تا نیروهای امنیتی به قریه دیگر می‌رسند، مخالفان آنجا را ماین گذاری می کنند. دولت دیگر ولایت‌های کشور را امن سازد.”

تاکنون صدها خانواده‌ای که از قیصار و قورماچ بیجا شده بودند که پس از تصفیه‌ی نظامی به مناطق‌شان بازگشتند.

با این وجود اعضای مجلس نماینده‌گان و آگاهان نظامی از حکومت می‌خواهند تا با جدیت در بدخشان، کندز و دیگر ولایت‌های کشور عملیات‌های نظامی راه اندازی کند.

عبدالحی آخوندزاده عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده‌گان تأکید کرد: “دولت برود در بدخشان، کندز و دیگر ولایت‌های شمالی در هلمند و جنوب کشور عملیات‌های نظامی راه اندازی کند تا مخالفان را شکست بدهد. درهمین چند روز گذشته ما در هلمند تا حدود ۶۰ نیروی امنیتی خود را از دست دادیم.”

جنرال عبدالرشید دوستم میگوید که یکهزار تن از نیروهای مخالف مسلح دولت در فاریاب تصمیم گرفتهاند تا به دولت تسلیم شوند.

وی تأکید کرد که با فیصله‌ی شورای امنیت و صدور فرمان رئیس جمهور به دیگر بخش‌های کشور نیز سفر خواهد کرد و فرماندهی جنگ را در برابر هراس افگنان در این ولایت‌ها به دست خواهد گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟