حضور دوباره جنرال دوستم مواجه شده است با استقرارتجهیزات نظامی سنگین در اطراف دفتر کارش

  • انتشار: ۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 18458

بعد از مدت ها غیبت جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، بار دیگر به دفتر کارش بازگشت، اما نیروهای امنیتی و قطعات ویژۀ پولیس در اطراف منزل دوستم و همچنان در نزدیکی های قصر صدارت، حضور گسترده ای پیدا کرده اند.

ده‌ها تن از سربازان ارتش، نیروهای واکنش سریع و پولیس با تجهیزات سنگین در اطراف خانه جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری و شماری از دستیاران ارشد او مستقر شده‌اند.

خانه جنرال دوستم در محله شیرپور در چندکیلومتری شمال غرب کاخ ریاست جمهوری و شمال دفتر معاون اول رئیس جمهوری (کاخ صدارت سابق) موقعیت دارد.

از شب  گذشته نظامیان مسلح در کوچه‌های منتهی به خانه معاون اول رئیس جمهور حضور غیرمعمولی داشته‌ و راه‌های منتهی به آن را مسدود کرده‌اند. چند تانک هم در نزدیک خانه او مستقر شده‌اند. همچنین، دو دستگاه تانک در محوطه ساختمان دفتر جنرال دوستم و یک تانک هم رو به روی خانه عنایت بابر فرهمند، رئیس دفتر او استقرار یافته است.

این نیروها ساعتی پس از حضور غیر منتظره جنرال دوستم در دفتر کارش در اطراف خانه و دفتر او و همچنین نزدیک محل کار دستیاران ارشدش مستقر شدند. حضور آنها در شیرپور باعث ترافیک سنگین شده است.

یک منبع در کاخ ریاست جمهوری حضور آقای دوستم در دفتر کارش همراه با محافظان مسلح را “غیرقانونی” دانسته است

پیش از این دادستانی کل کشور از عبدالرشید دوستم خواسته بود برای پاسخگویی در مورد ادعای احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان و از معاونان سابق آقای دوستم در حزب جنبش ملی اسلامی، به دفتر دادستانی کل حضور یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟