جنرال جوزف ووتل: عملیات نظامیان افغان علیه شورشیان باید بصورت تهاجمی در آید

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 35138

جنرال جوزف ووتل فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا می گوید که  ایالات متحده آمریکا قصد دارد عملیات نظامیان افغان و آمریکایی در افغانستان بر علیه تروریست ها بصورت تهاجمی اداره شود.

جنرال جوزف ووتل فرمانده ارشد نیروهای امریکایی خواستار تشدید عملیات تهاجمی نیروهای افغان بر ضد طالبان و سایر گروه‌های شورشی در فصل زمستان شده‌است که معمولاً شدت جنگ‌ها در افغانستان کاهش می‌یابد.

به گزارش آسوشیتدپرس؛ جنرال جوزف ووتل تأکید کرده‌است که باید همیشه فشار بر طالبان و سایر گروه‌های شورشی حفظ شده، برای نیل به برتری در جنگ‌ها کار شود و افزایش آموزگاران تازه نظامی می‌تواند در این عرصه کمک کند.

به گفته جنرال ووتل، این آموزگاران نظامی با جزوتام‌های افغان در نزدیک خطوط مقدم جنگ و با تحمل خطر بیشتر، کار خواهند کرد، اما فرماندهان امریکایی باید حراست کافی امریکایی‌ها و نیروهای متحد افغان‌شان را یقینی سازند.

به گفته وی، ایالات متحدۀ امریکا می‌خواهد روی عملیات تهاجمی تمرکز شود و انتظار یک تلاش عظیم را به‌خاطر بدست گرفتن سریع ابتکار، در داخل شدن به فصل جنگ‌ها در افغانستان دارد.

به گفتۀ جنرال جوزف ووتل این همه، بخشی از پلانی‌است که ایالات متحدۀ امریکا انتظار دارد مسیر جنگ را در افغانستان تغییر دهد که اینک وارد هفدهمین سال آن می‌شود.

جنرال جوزف ووتل گفته‌است “در حالی‌که ائتلاف بین‌المللی، قوای هوایی و سایر نیروهای امنیتی افغانستان را می‌سازد، نیروهای افغان‌ جنگجویان بهتر شده‌اند، زمانی‌که داخل فصل تازۀ جنگ شوند، آن‌ها واقعاً توانمندی تهاجمی قابل ملاحظه‌ای را از خود نشان خواهند داد.”

این در حالیست که روز دوشنبه اولین نظامی آمریکایی در سال 2018 در افغانستان کشته شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟