جنرال باجوا: تروریست ها از پناهگاه هایی در افغانستان حملاتی را به پاکستان انجام داده اند

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 37251

جنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان در کنفرانس امنیتی در مونیخ گفت که پاکستان قربانیان زیادی را در مبارزه با تروریسم متحمل شده است که تروریست ها از پناه گاه هایی در افغانستان حملاتی را علیه این کشور طرح ریزی کرده اند.

به گزارش روزنامه نیشن، جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش پاکستان در سخنرانی خود در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد، کشورش فداکاری‌های بی سابقه در جنگ با تروریسم داشته و اینکه تروریست‌ها از پناهگاه‌هایی در افغانستان برخوردار بوده و در آنجا حملاتشان را علیه پاکستان هماهنگ می‌کنند.

جنرال باجوا درخصوص دورنمای پاکستان برای امنیت جهانی و منطقه‌ای گفت: کشور ما توانسته شبه‌نظامیان القاعده، تحریک طالبان و دیگر گروه‌های غیرقانونی را شکست دهد و اکنون می‌تواند با افتخار بگوید که در حال حاضر هیچ اردوگاه شبه‌نظامی سازمان یافته‌ای در خاک پاکستان وجود ندارد.

باجوا با تاکید بر لزوم تلاش‌های مشترک همه کشورها برای ریشه کنی تهدید تروریسم گفت: پاکستان برای همکاری در راستای صلح و ثبات در افغانستان کاملا آماده است.

او اظهار داشت که نه خاک پاکستان و نه خاک افغانستان نباید برای اقدام علیه یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

جنرال باجوا خاطرنشان کرد: پاکستان از طریق تلاش‌های مشترک کل ملت با تهدید تروریسم جنگیده و علمای همه مدارس مذهبی پاکستان علیه تروریسم به نام مذهب حکم صادر کردند.

وی گفت: پاکستان میزبان حدود سه میلیون آواره افغان است و اکنون زمان آن رسیده که این آوارگان را به کشورشان مسترد کنیم تا به این ترتیب بتوانیم تروریسم را شکست دهیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟