جنبش روشنایی حکومت را مسئول اصلی حادثه خونین دهمزنگ می داند

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14389

اعضای جنبش روشنایی حکومت را متهم اصلی جنایت دوم اسد در کابل دانسته، از نهاد های بین المللی می خواهند، که این رویداد را به گونه جدی بررسی کنند.

جنبش روشنایی می گوید، حکومت بار ها به بهانه مذاکره و فرستادن رییس عمومی امنیت ملی برای گفتگو، انان را فریب داده و همواره روی طرح تغییر مسیر لین برق از راه بامیان خط کشیده است.

احمد بهزاد، عضو جنبش روشنایی می گوید، یکی از متهمان اصلی جنایت دوم اسد خود حکومت است و باید یک کمیسیون با صلاحیت بین المللی به این اتهامات رسیده گی کند.

این جنبش از حکومت می خواهد، که زود هنگام مسیر انتقال برق ۵۰۰کیلوولت را از راه بامیان اعلام کند و در صورت انکار حکومت، تا بر آورده شدن خواسته های شان به داد خواهی ادامه خواهند داد. اعضای این جنبش همچنان تاکید دارند که هرگز نتایج بررسی های کمیسیون حقیقت یاب را نخواهند پذیرفت.

داود ناجی، عضو جنبش روشنایی می گوید: “این کمیسیون و نتایج اش هر چه باشد، از طرف خانواده های شهدا و جنبش مردود است.

حمله روز شنبه در میان حامیان جنبش روشنایی در کابل که مسوولیت آن را گروه داعش بر دوش گرفت، جان بیش از ۸۰تن را گرفت و بیش از ۳۰۰تن را زخمی کرد.

جنبش روشنایی می گوید، حکومت در کمتر از ۲سال گذشته، ۸۳کمیسیون تشکیل داده اما یافته های این کمیسیون ها همواره نادیده گرفته شده است.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟