جلوگیری دادگاه عالی “پیشاور” از آزاد شدن سرکرده گروهک الاحرار

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40228

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، در پی دستگیری « احسان الله احسان» سرکرده گروه تروریستی جماعت الاحرار توسط نیروهای امنیتی پاکستان و زندانی شدن او طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر آزادی این تروریست منتشر شده بود.

دادگاه عالی پیشاور با صدور حکمی از آزاد شدن این تروریست جلوگیری کرده و اعلام کرد: تا زمانی که بی‌گناه بودن احسان الله احسان اثبات نشود، وی در زندان خواهد ماند.

در بیانیه دادگاه عالی پیشاور آمده است: احسان الله احسان به عنوان سخنگوی سابق گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در حملات تروریستی مختلفی از جمله حمله به مدرسه نظامی پیشاور دست داشته است، لذا نباید آزاد شود.

این در حالی است که طی سال‌های گذشته بسیاری از سران گروه‌های تروریستی پس از مدتی زندانی شدن به دور از چشم رسانه‌ها آزاد شده و مجددا فعالیت‌های تروریستی خود را از سر می‌گرفتند.

گفتنی است این تروریست مشهور مدتی قبل خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرده و به ارتکاب جرائم مختلف اقرار کرده بود.

احسان الله احسان از دست داشتن دولت کابل در نا آرامی‌های افغانستان و منطقه سخن گفته و تصریح کرده بود: یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی که در خاک پاکستان ایجاد نا‌ امنی می‌کنند حکومت وحدت ملی کابل است.

وی پیش از سال 2014 سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان بوده و در ادامه سرکرده گروه تروریستی جماعت الاحرار شد.

گفته می‌شود افزایش عملیات‌های ضد تروریستی ارتش پاکستان موجب وارد شدن ضربات سنگینی به گروه تروریستی جماعت الاحرار شده و سرکرده این گروه را مجبور به تسلیم کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟