جلسه فوق العاده حزب جمعیت بعد از حملات خونین روزهای گذشته

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23763

حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به حملات انتحاری و انفجاری چند روز اخیر در شهر کابل، نشست فوق العاده برگزار کرد.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و رییس حزب جمعیت اسلامی گفته که این جسله فوق العاده حزب، شب گذشته (شنبه ۱۳ جوزا) برگزار شده است.

آقای ربانی گفته است که در این جلسه، پيرامون اعلام موضع اين حزب در قبال مسايل كلان ملی با توجه به حوادث اخير تروريستی در كشور، بحث و مشوره های لازم و سودمندی صورت گرفت.

وزیر امور خارجه و رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان تاکید کرده که نتایج این جلسه فوق العاده حزب به زودی اعلام خواهد شد.

گفتنی است که پیش از این استاد عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت نیز به حملات اخیر در کابل به ویژه به حمله تروریستی بر مراسم خاکسپاری سالم ایزدیار پسر محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا، به شدت واکنش نشان داده بود.

والی بلخ در واکنش به حمله تروریستی سه مهاجم انتحاری بر مراسم خاکسپاری پسر آقای ایزدیار گفته است که حلقاتی در درون نظام در سازماندهی حملات اخیر دست دارند.

آقای نور تاکید کرده که کشتار بی‌رحمانه نمازگزاران جنازه شهید سالم ایزدیار، توطیه ناجوانمردانه و حمله مستقیم به یک جریان مشخص سیاسی است و گمانه‌ها را بر دست داشتن حلقاتی در درون نظام در سازماندهی این حملات بیشتر میسازد.

والی بلخ بیان داشته، وقتی قوماندان گارنیزیون می داند که تهدید امنیتی وجود دارد آیا این دولت با همه ساز و کار توانایی تأمین امنیت یک ساحۀ کوچک را ندارد؟

آقای نور بیان داشته که چندین شهید دیگر را تقدیم کردیم و یک بار دیگر دسته جمعی در ماتم نشستیم. خداوند را سپاسگزارم که بزرگانی که در مراسم جنازه حاضر بودند، سلامت هستند. ولى متاسفم كه هر روز مردم عزيزمان قربانى سياست هاى كثيف مى شوند.

والی بلخ تاکید کرده که حالا لازم است برای حفظ جان خود و مردم خود در مشوره با شورای رهبری جمعیت اسلامی و متحدان سیاسی خود ، تصمیم جدی، حسابی و تاثیرگذار اتخاد کنیم.

روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۰ جوزا) انفجاری خونین در چهارراهی زنبق شهر کابل به وقوع پیوست، در این انفجار دستکم ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۴۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

این حمله تروریستی و خونین، خشم شهروندان را برانگیخت و روز جمعه (۱۲ جوزا) صدها شهروند در کابل دست به اعتراض زدند و خواهان برکناری رهبران حکومت و مسوولان ارشد امنیتی شدند.

اما پولیس با این معترضان درگیری شد و در نتیجه آن، ۸ معترض کشته و دستکم ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

حاجی سالم ایزدیار پسر محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا نیز در جریان این تظاهرات عدالت خواهی روز جمعه در شهر کابل در نتیجه تیر اندازی نیروهای امنیتی کشته شد و روز شنبه مراسم خاکسپاری وی بود که این مراسم آماج حمله تروریستی قرار گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟