جلسه اضطراری در کوریای شمالی با حضور سفرای این کشور

  • انتشار: ۲۳ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 28913
رهبر کره شمالی

بعد از تهدیدهای متقابل بین کوریای شمالی و آمریکا، اکنون گزارش  هایی می رسد که نشان می دهد کوریای شمالی روز دوشنبه از همه سفرای خود در دیگر کشورها خواست برای شرکت در یک جلسه اضطراری به کشور بازگردند.

یک مقام دولتی کوریای جنوبی با اعلام این خبر گفت که هنوز مشخص نیست پیونگ یانگ چه تعداد از سفرای خود را فرا خوانده اما سفرای کوریای شمالی در روسیه، چین و سازمان ملل برای شرکت در این جلسه اضطراری وارد کشور شده اند.

یونهاپ، خبرگزاری کوریای جنوبی به نقل از وی نوشت که این فراخوان پس از آن صورت می گیرد که تنش میان این کشور و آمریکا طی هفته اخیر شدت یافته است اما او از کم و کیف برگزاری این نشست اظهار بی اطلاعی کرده است.

آخرین نشست سفرا و کارداران کوریای شمالی در پیونگ یانگ مربوط به ماه جولای سال 2015 است که 43 نفر در آن شرکت داشتند.

تائه هیون سخنگوی وزارت اتحاد کوریای جنوبی هم امروز گفت که ممکن است در این نشست مسائل مربوط به آمادگی نظامی این کشور، احتمال آزمایش هسته ای جدید، پرتاب یک فروند موشک بالستیک و راههای مقابله با آمریکا مطرح و بررسی شود.

تنش میان کوریای شمالی و آمریکا پس از آنکه دونالد ترامپ بامداد شنبه گذشته با اعلام تهدیدهای جدید علیه پیونگ یانگ، گفت که خط قرمزهای جدیدی برای این کشور در نظر گرفته است، تشدید شد.

وی در سخنان خود گفت: بهتر است «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی به جدی بودن آنچه که گفته‌ ام و تبعات آن توجه داشته باشد.

کوریای شمالی روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد طرحی را برای حمله موشکی به پایگاههای نظامی آمریکا در جزیره گوآم را در دست بررسی دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟