جستجوها برای یافتن والی سابق هرات بی نتیجه بوده است

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12284

مقامات کشور می گویند که تلاش ها برای رهایی سید فضل الله وحیدی والی سابق هرات و کنر جریان دارد و امیدوار اند که آقای وحیدی به زودی از چنگ رباینده گان آزاد گردد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رادیو آزادی، وزارت خارجه افغانستان میگوید که آقای وحیدی در یک منطقه امن شهر اسلام آباد از سوی مخالفین مسلح ربوده شده و مقامات پاکستانی هم تعهد کرده اند که به زودی وی را دریافت خواهندکرد.

خیر الله آزاد معاون سخنگوی این وزارت روز دوشنبه به رادیو آزادی درمورد گفت: «دولت افغانستان از روزیکه اتفاق رخ داد پیگیر این مساله بوده هم سفارت ما در اسلام آباد با مقامات پاکستان تا به بلند سطح رهبری حکومت پاکستان این مساله را پی گیری کرده، دولت پاکستان هم برای ما وعده کرده که این موضوع را پیگیری می کند، ما منتظر یک سرنخ هستیم.»

آقای آزاد افزود که حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی این وزارت در ارتباط به قضیه اختطاف آقای وحیدی، سفیر پاکستان در افغانستان را احضار کرد و خواهان همکاری جدی آن کشور در این خصوص شد.

سید فضل الله وحیدی روز جمعه گذشته در منطقه امن فاز هفتم شهر اسلام آباد از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شد و تا هنوز هیچ معلوماتی از سرنوشت وی در دست نیست.

گفته می شود که پولیس اسلام آباد نیز یک تیم را برای نجات آقای وحیدی از چنگ رباینده گان تعیین کرده و تلاش های آنان هم در این خصوص ادامه دارد.

اشتیاق مسوول این تیم به رادیو آزادی گفت که عملیات در مناطق مختلف شهر اسلام آباد راه اندازی گردیده و تاحال هیچ گونه اطلاعی به دست نیآورده اند.

وی گفت: «تا حال کدام نتیجه خاص به دست نامده، به مناطق مختلف رفتیم، چندین عملیات نجات هم آنجام دادیم، در مورد این قضیه جزئیات داده نمی توانیم چون موضوع حیات یک انسان است و در مورد این شخص هم معلومات نیست، عملیات برای دریافت او در تمام مناطق پاکستان جریان دارد و به مناطق مختلف احوال داده ایم.»

آقای اشتیاق افزود پس از دریافت معلومات در این خصوص و یا نجات آقای وحیدی از چنگ رباینده گان، جزئیات را با رسانه ها شریک خواهند ساخت.

این بار نخست نیست که یک مقام سابق افغانستان در پاکستان ربوده می شود بلکه قبل از این نیز افرادی دیگر هم اختطاف و یا به بهانه های مختلف در آن کشور آزار و اذیت شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟