جزئیات تحولات یمن؛ سه شنبه ۹۴/۱/۲۵

  • انتشار: ۲۵ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 3959
تحولات یمن

تحولات امروز صبح یمن؛ سه شنبه ۹۴/۱/۲۵

۸:۵۹ نشست شورای امنیت درخصوص یمن امروز برگزار می‌شود

شورای امنیت امروز نشستی درخصوص تحولات اخیر یمن برگزار خواهد کرد.

پیش نویس طرحی که امروز در شورای امنیت بررسی می شود توسط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به شورای امنیت ارائه شده است.

۸:۱۱ بمباران نیروگاه برق در البیضاء/پرواز هواپیماهای شناسایی در صعده

هواپیماهای جاسوسی عربستان سعودی بر فراز آسمان استان صعده یمن به پرواز درآمدند.

جنگنده های عربستان سعودی نیز در تازه ترین حملات خود به یمن شهر تعز را بمباران کردند و ضد هوایی های ارتش یمن در برابر جنگنده ها ایستادگی کردند.

مناطق مختلف استان صعده نیز از آماج حملات ائتلاف سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی به یمن در امان نماند.

نیروگاه برق، یک مرکز فناوری و نیز لشکر ۱۱۷ پیاده ارتش یمن در استان البیضاء نیز بمباران شد.

۷:۴۷ آوارگی ۱۲۰ هزار شهروند یمنی/ حمله هوایی عربستان به ۱۸ استان

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد،با انتشار گزارشی درخصوص وضعیت انسانی در خلال جنگ یمن اعلام کرد که حدود ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان یمنی از خانه های خود آواره شدند.

بر این اساس حدود ۶۰ هزار نفر از آوارگان یمنی در استان حجه واقع در شمال غرب صنعا مستقر شده اند.

در این گزارش تصریح شده که طی ۲۴ ساعت گذشته مناطق مسکونی متعددی در استانهای شبوه، الضالع، عدن، صنعا، صعده، عمران، مأرب و إب مورد هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

بر این اساس ۱۸ استان از مجموع ۲۲ استان یمن مورد هدف حملات هوایی جنگند های سعودی قرار گرفته اند و این در حالی است که کمکهای انسانی به ساکنان این مناطق ارسال نشده است.

عربستان سعودی به همراه برخی کشورهای عربی و غربی از ششم فروردین سال جاری حمله به یمن را آغاز کرد.

۴:۴۵ سازمان ملل: اکثر قربانیان حمله به یمن، غیرنظامیان هستند

معاون دبیرکل شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت بیشتر کسانی که در حملات هوایی و توپخانه ای یمن کشته شده اند، افراد غیرنظامی هستند. «ایوان سیمونویچ» با اعلام این مطلب گفت بیش از ۶۰۰ نفر در این حملات کشته شده اند که نیمی از آنان را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

وی همچنین طرف های درگیری در یمن را به رعایت نکردن قواعد حقوق بشردوستانه متهم کرد. سیمونویچ ضمن ابراز نگرانی از حملات کور به مناطق مسکونی در حین درگیری های یمن گفت هنوز امیدواری هایی برای توقف درگیری و کشتار در این کشور وجود دارد.

روز گذشته منابع وابسته به نیروهای مسلح یمن اعلام کردند از ابتدای تجاوز سعودی ها به یمن ۲۵۷۱ نفر از غیر نظامیان شهید شده اند که در میان آنها ۳۸۱ کودک و ۲۱۴ زن دیده می شود. در این مدت همچنین ۳۸۹۷ نفر زخمی شده اند که در میان آنها ۶۱۸ کودک و ۴۵۵ زن به چشم می خورند.

۲:۰۸ شیخ نعیم قاسم:حمله عربستان به یمن اشتباهی استراتژیک است

شیخ نعیم قاسم در یک گفت و گوی تفصیلی با آسوشیتدپرس حملات هوایی عربستان سعودی به یمن را یک “نسل کشی” توصیف کرد و گفت: عربستان سعودی بهای سنگینی را بابت دخالت در امور داخلی یمن پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: اتفاقی که در یمن در حال رخ دادن است، جنایتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. به گفته معاون دبیرکل حزب الله، عربستان در یمن دست به نسل کشی زده و حزب الله نمی تواند در برابر این مساله ساکت بماند.

معاون سید حسن نصرالله با تاکید بر این که حمله به یمن بر مسائل داخلی در عربستان تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: عقل حکم می کند که از دخالت در امور داخلی یمن اجتناب کنیم و راه درست که درخواست برای گفت و گو میان جناح های سیاسی و مخالف است را دنبال کنیم.

شیخ نعین قاسم خواستار خویشتن داری سعودی ها شده و از آنها خواست حملات هوایی به یمن را متوقف کنند. گفتنی است عربستان سعودی طی هفته های گذشته و در حمایت از عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن، مواضع نیروهای مردمی را بمباران کرده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟