جزئیاتی تازه از فرود اضطراری هلیکوپتر پاکستانی در لوگر

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14627

با گذشت سه روز از فرود اضطراری یک هلیکوپتر پاکستانی در ولسوالی ازر ولایت لوگر، این مساله پیچیده‌تر شده و ابعاد بیشتری پیدا کرده است. معلوماتی را که مقامات دو کشور تا اکنون در خصوص آن ارائه کرده‌اند نه‌تنها باعث شفافیت در مسأله نشده بلکه تردیدهای جدیدی را خلق کرده است.

مقام‌های محلی لوگر دربارۀ چرخبال پاکستانی که در ولسوالی ازرۀ این ولایت نشست اضطراری کرد می‌گویند که یکی از سرنشینان این هلیکوپتر کرنل صفدر، داماد راحیل شریف رییس ستاد کل ارتش پاکستان بوده است و همچنان در این هلیکوپتر صدها هزار دالر آمریکایی و کلدار، دو میل کلاشینکوف، سه بی‌سیم و یک دستگاه جی.پی.اس پیدا شده است.

سلام وطندار نوشت عبدالولی وکیل، عضو شورای ولایتی لوگر می‌گوید که این هلیکوپتر مشکل تخنیکی نداشته و خلبان به خواست خود در این منطقه فرود آمده است.

به گفتۀ این عضو شورای ولایتی از نزد سرنشینان این هلیکوپتر فهرستی به دست آمده که نام‌های بسیاری از مقام‌های عالی‌رتبۀ کشور در آن درج است.

بر بنیاد اطلاعات عبدالولی وکیل، حکومت پاکستان تلاش‌ها برای رهایی این افراد از چنگ طالبان را آغاز کرده است.

تاکنون جزییات دربارۀ انگیزۀ نشست این هلیکوپتر معلوم نیست.

حمیدالله حمید، ولسوال ازره نیز با تأیید این اطلاعات می‌گوید که طالبان سرنشینان این هلیکوپتر را در سه گروه به سه منطقۀ تحت تصرف‌شان منتقل کرده اند.

با این حال مقام‌های افغانستان در واکنش به این رویداد گفتند که عبور هلیکوپتر نظامی پاکستان از خاک افغانستان در هماهنگی با آنان انجام شده است. به گفتۀ آنان این هلیکوپتر برای ترمیم راهی روسیه بوده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟