جایزه 25 میلیون دالری امریکا برای اطلاعات درباره ابوبکر البغدادی

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16316
ابوبکر البغدادی

آمریکا اقدامات خود برای کسب اطلاعاتی که ممکن است به مکان، بازداشت یا محاکمه رهبر داعش منجر شود، بیشتر کرده و جایزه هرگونه اطلاعات درباره او را به ۲۵ میلیون دالر افزایش داده است.

پایگاه خبری هیل گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در این باره بیان کرد: حفاظت از امنیت داخلی و مردم آمریکا اولویت اصلی سیاست‌های ضدتروریستی ماست و ما اقدامات خود علیه داعش را افزایش داده‌ایم و از ابزارهای موجود خود برای دستیابی به اطلاعاتی درباره ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش بیش از پیش استفاده خواهیم کرد.

پیش از این هرگونه اطلاعات درباره البغدادی جایزه ۱۰ میلیون را در پی داشت. اکنون با افزایش ۱۵ میلیون دالری این جایزه، البغدادی به رقیب خود در القاعده ایمن الظواهری نزدیک می‌شود. این در حالی است که البغدادی در ماه نوامبر پس از حدود یک سال سکوت با انتشار پیامی از پیروان خود خواسته بود تا در موصل ایستادگی کنند.

برت مک‌گورک -فرستاده رئیس جمهور آمریکا- در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش روز سه شنبه در کنفرانس خبری خود در این باره خاطرنشان کرده بود که بیش از یک سال است که رهبر داعش در هیچ مکانی دیده نشده است.

این در حالی است که پیش از این انتظار می‌رفت البغدادی با حضور خود در سخنرانی‌های متعدد و در میان جمعیت رهبریت متفاوت را انتخاب کرده است اما با این حال او از تابستان ۲۰۱۴ در بالاترین صورت ممکن خود را مخفی کرده است.

مک‌گورک همچنین با انتشار توییتی اعلام کرد که از اواسط نوامبر تاکنون پنج تن از رهبران داعش در حملات هوایی نیروهای ائتلاف کشته شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟