جان کری: همکاری کشورهای آمریکا، هند و افغانستان برای منزوی کردن پاکستان نیست

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15322

جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر خارجه هند گفت که همکاری های هند، امریکا و افغانستان برای منزوی کردن پاکستان نیست، بلکه برای آوردن صلح در افغانستان تلاش می شود.

وزیر امورخارجه آمریکا با اشاره به افزایش همکاری سه کشور تاکید کرد که این همکاریها تلاش برای انزوای هیچ کشوری نیست.

به گزارش دی.ان.ای ایندیا، یک روز پس از امضای توافقنامه تبادل لوجستیک در واشنگتن، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا و «سوشما سواراج» وزیر خارجه هند ساز و کار همکاری سه جانبه میان هند، آمریکا و افغانستان را اعلام کردند.

در حال حاضر هند با ایران و روسیه درباره افزایش همکاری سه جانبه دیگری در زمینه افغانستان در حال مذاکره است تا اسلام‌آباد را بیش از پیش منزوی کند.

کری گفت: هدف از این برنامه ‌ها و همکاری سه جانبه منزوی کردن کشور دیگری نیست بلکه هدف اصلی آن برقراری صلح و ثبات در افغانستان است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: پاکستان به عنوان یک کشور، منزوی نیست اما این کشور باید برنامه‌ای را بر حسب انتخاب‌های خود برای از بین بردن تروریست ترسیم کند.

قرار است مقامات آمریکا، هند و افغانستان در ماه سپتامبر میلادی نشستی را در سازمان ملل برگزار کنند.

سواراج گفت: توافق کردیم که پاکستان باید علیه عوامل حملات تروریستی بمبئی در سال 2008 میلادی و پتهانکوت 2016 میلادی اقدام کند.

وزیر خارجه هند ادامه داد: هنوز هم در مورد عبور تروریست از آن سوی مرز پاکستان مشکل داریم. با آمریکا توافق کردیم که ملت‌ها نباید سیاست دوگانه خود مانند دسته‌بندی تروریست خوب و یا بد را حفظ کنند.

جان کری گفت: به هند اطمینان می‌دهیم که آمریکا هیچ تبعیضی میان تروریست خوب و بد نمی‌گذارد. تروریست، تروریست است.

وزیر امور خارجه آمریکا تایید کرد که در زمینه توافقنامه ساخت 6 راکتور هسته‌ای توسط واشنگتن با هند پیشرفت کرده‌ایم.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟