جان مک کین: ترامپ باید به افغانستان توجه جدی داشته باشد

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 19003

جان مک کین، سناتور حزب جمهوری‌خواه امریکا از دونالد ترامپ خواسته است که به وضعیت امنیتی افغانستان توجه فوری کند تا وضعیت کشور به سوی هرج‌ومرج نرود.

سناتور مک کین، رییس کمیته‌ی نیروهای مسلح سنای امریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌یی اعلام کرده که رییس‌جمهور ترامپ باید با همان قاطعیت که با داعش مبارزه می‌کند، با وضعیت امنیتی افغانستان نیز برخورد کند در غیر آن وضعیت کنونی افغانستان، منجر به شکست استراتژیک می‌شود.

به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، او گفته است که نظر به آمار ارتش امریکا دولت افغانستان تنها بر ۵۷ درصد افغانستان کنترل دارد درحالی که سال گذشته میزان کنترل دولت ۷۲ درصد بود.

جان مک کین گفته است که مردم افغانستان برای دفاع از کشور خود در حال مبارزه با «دشمن مشترک» افغانستان-امریکا می‌باشند اما این را هم نباید فراموش کرد که امریکا هنوز در افغانستان و علیه تروریسم در این کشور در جنگ است و باید از وقوع حمله‌یی مشابه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ جلوگیری کرد.

رییس کمیته‌ی نیروهای مسلح سنای امریکا از آقای ترامپ خواسته است که برای شکست «بن‌بست» در افغانستان وضعیت را سامان بدهد و تعداد نیروهای امریکایی را در افغانستان بیشتر کند.

این سناتور امریکایی درحالی این خواسته را از دونالد ترامپ مطرح می‌کند که در اوایل ماه دلو امسال گروه طالبان در نامه‌یی خطاب به ترامپ گفته بود او باید به جنگ افغانستان نقطه‌ی پایان بگذارد.

طالبان در این نامه گفته بودند که ترامپ از ۱۵ سال جنگ بی‌ثمر امریکا در افغانستان بیاموزد که ادامه‌ی این جنگ به سود هیچ کسی نمی‌باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟