جان ساپکو: زورمندان محلی و جنگ سالاران بیشترین نفع را از فساد چند سال اخیر در افغانستان بردند

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 38905

جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در کنفرانس بین المللی شفافیت در فرانسه گفت که ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی با سرازیر کردن میلیاردها دالر در افغانستان بدون یک برنامه ریزی مشخص باعث شد تا بیشتر زورمندان محلی و جنگ سالاران بیشترین استفاده را ببرند.

جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در کنفرانس بین المللی شفافیت و مبارزه بافساد اداری در پاریس فرانسه گفت که متاسفانه امروز باید اذعان کنیم که ایالات متحده و جامعه جهانی با سرآزیر کردن پول های کلان در کشوری مثل افغانستان بدون یک پلان گذاری منظم و دقیق نقش منفی ایفا کردند که از این وضعیت بیشتر زورمندان محلی و جنگ سالاران استفاده کردند.

وی تاکید کرد که فراموش کردن نقش مردم و دولت افغانستان در مصرف کمک های جهانی به این کشور و عدم مشوره با آن ها از دیگر عوامل گسترش فساد در افغانستان بود.

جان ساپکو از تغییر در رویکرد حکومت ملی در زمینه همکاری با جامعه جهانی و مبارزه با فساد تقدیر کرد و فسخ قراردادهای فساد آلود تیل در نهادهای امنیتی، منفک کردن ده ها جنرال زورمند از وظیفه به دلیل دست داشتن در فساد و تشکیل اداره تدارکات ملی و کمیسیون عالی تدارکات ملی را از مهم ترین نشانه های این تغییر برشمرد و از این اقدامات ستایش کرد.

کنفرانس بین المللی شفافیت و مبارزه با فساد اداری در در روزهای 27 و 28 مارچ سال جاری میلادی در پاریس برگزار شده بود، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور از اشتراک کنندگان در این کنفرانس بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟