ثبت نام مهاجرین فاقد مدرک؛ یک گام رو به جلو

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 9200

وزارت مهاجران و عودت کنندگان اعلام کرد که نمایندگان دولتی افغانستان و ایران روز قبل در نشستی رسماً کار شان را روی طرح ثبت نام افغان‌های فاقد مدرک مقیم ایران آغاز کرده‌اند.

در خبرنامه منتشر شده در وب‌سایت این وزارت آمده است، در نشست مذکور در کابل عالمی بلخی، وزیر مهاجران و عودت کنندگان با هیأت ایرانی به ریاست ذوالفقاری، معاون وزارت داخله این کشور بحث کرد.

بر اساس این خبرنامه، هر دو جانب خواست‌های دو کشور را در رابطه به رسیدگی به مشکلات مهاجران افغان در ایران مطرح کردند.

ثبت‌نام و توزیع کارت‌های مهاجرت برای افغان‌های فاقد مدرک در ایران، صدور مجوز رفت و برگشت برای مهاجران افغان بدون ابطال اقامت، مهیا ساختن فرصت مجدد برای ثبت‌نام اطفال فاقد مدرک در مکاتب ایران، تسهیل صدرو ویزه، تمدید ویزه سه ماه و شریک ساختن اطلاعات و آمار مهاجران افغان از خواست‌های عمده افغانستان بوده‌اند.

جلوگیری از رفت‌و‌آمدهای مرزی افغان‌ها به طور غیر قانونی و فراهم کردن زمینه عودت داوطلبانه مهاجران افغان به کشورشان دو خواست عمده نمایندگان دولتی ایران بوده‌اند. اکنون بیشتر از دو میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کنند که ۱٫۴ میلیون آن دارای اسناد مهاجرت هستند.

چندی قبل دو کشور در رابطه به قانونمند شدن افغان‌های فاقد مدرک در ایران و ایجاد طرح مشترک در این زمینه تفاهم‌نامه دوجانبه را امضا کرده بودند.

نظرات(۲ دیدگاه)

  1. محمدنبی
    (۱۵ سنبله ۱۳۹۴)

    سلام باتشکر.لطفا سریع تر نسبت به ثبت نام وتحویل کارت اقامت به فاقدین مدرک اقدام نمایید. مشکلات همشهری ها بسیار زیاد است.ممنونیم.

  2. ناشناس
    (۲۳ دلو ۱۳۹۴)

    اوه بنده خدا تاریخو بخون این خبر برای برج 2 الان که برج 11 خبری نیست

نظر شما چیست؟