تیلرسون: داعش در حال تبدیل شدن به گروه شورشی در افغانستان است

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 37021

همزمان با افزایش فعالیت های داعش در بعضی از نقاط افغانستان، رکس تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا می گوید که یکی از نقاطی که این گروه، تلاش دارد تا آن را به یک مرکز برای فعالیت های خویش تبدیل کند، افغانستان است.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در کنفرانس وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در کویت تأکید کرد که داعش در تلاش برای تبدیل شدن به یک گروه شورشی در لیبی، افغانستان و فیلیپین است.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با حضور در کنفرانس وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفت که پایان عملیات‌های رزمی علیه داعش به معنای آن نیست که ما داعش را به طور کامل شکست داده‌ایم.

تیلرسون همچنین بر ضرورت استمرار مبارزه با داعش و تلاش این گروه تروریستی برای جذب تروریست‌های بیشتر تأکید کرد و افزود که داعش سعی دارد به یک گروه شورشی در لیبی، افغانستان و فیلیپین تبدیل شود.

این اظهارات تیلرسون در حالی مطرح می شود که اخیرا گروه تروریستی داعش علاوه بر ننگرهار در ولایت های شمالی کشور فعالیت های خود را تشدید کرده است.

در دو سال گذشته این گروه تروریستی حملات خونینی را در کابل و دیگر نقاط کشور انجام داده است.

گفته می شود داعش در ولایت جوزجان در چندین منطقه در حال سربازگیری است و بسیاری از جنگجویان این گروه را، خارجی ها تشکیل می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟