تیلرسون: از نقش هند در بازسازی افغانستان حمایت می کنیم

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29307

بعد از اعلام استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان، رکس تیلرسون وزیرامورخارجه آمریکا گفته است ما از نقش هند در حمایت از نوسازی اقتصادی افغانستان استقبال می کنیم.

خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد رکس تیلرسون،‌ وزیر امور خارجه آمریکا،‌ اعلام کرد هند یک شریک مهم در تلاش های واشنگتن برای حصول اطمینان از دستیابی به صلح و ثبات در منطقه خواهد بود و ما از نقش این کشور در حمایت از نوسازی سیاسی و اقتصادی افغانستان استقبال می کنیم.

وی همچنین افزود: دولت آمریکا برای برگزاری مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان بدون هیچ پیش شرطی آماده است.

اعلام استراتژی جدید آمریکا در افغانستان و جنوب آسیا پس از چندین ماه بررسی اعلام شده است.

دونالد ترامپ پس از آن که جمعه گذشته با فرماندهان نظامی و مشاورانش در کمپ دیوید دیدار کرد، در توییتر اعلام کرد درباره سیاستش در افغانستان به نتیجه رسیده است.

آقای ترامپ پیش تر از دستاورد حضور نظامی ۱۶ ساله آمریکا در افغانستان ابراز نارضایتی کرده بود و خواهان بازنگری در آن شده بود.

آقای ترامپ به جیمز ماتیس، وزیر دفاع اختیار داده بود تا در صورت صلاحدید نیروی نظامی بیشتر به افغانستان بفرستد اما آقای ماتیس ترجیح داده بود منتظر بماند تا تکلیف استراتژی نظامی آمریکا در این کشور مشخص شود.

دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما حضور نظامی آمریکا در افغانستان را اتلاف منابع مالی دانسته بود و خواهان خروج سربازان ایالات متحده از این کشور شده بود.

آقای ترامپ در سال ۲۰۱۱ توییت کرد: “چه زمانی به اتلاف پولمان در بازسازی افغانستان پایان می دهیم؟ اول باید کشور خودمان را بازسازی کنیم.”

او در توییت مشابهی در سال ۲۰۱۲ از راه سازی و احداث مکتب برای مردم افغانستان که به گفته او از آمریکا تنفر دارند، انتقاد کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟