تیفا: بی توجهی حکومت انتخابات پارلمانی و شورای ولایتی را در سال جاری غیر ممکن کرده است

  • انتشار: ۱۲ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17527

بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان اعلام کرد که بی‌توجهی حکومت وحدت ملی افغانستان، برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را در سال جاری غیرممکن کرده است.

محمد نعیم ایوب زاده رئیس بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان (تیفا)، اعلام کرد: حکومت افغانستان در کارهای انتخاباتی بسیار بی‌توجه ‎است و در فعالیت‎های فنی انتخابات نیز مداخله می‎کند که برخی از این موارد مانع بزرگی در راه برگزاری انتخابات و تهیه فهرست رأی‌دهندگان است.

وی افزود: طرحی را که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در نشست مشورتی در خصوص محدودیت حوزه‎های انتخاباتی و توزیع کارت‎ها مطرح کرد، در شرایط کنونی قابل اجرا نیست.

با این حال برخی نهادهای ناظر بر انتخابات براین باورند که باتوجه به بی‌توجهی حکومت افغانستان و کندی فعالیت کمیسیون مستقل انتخابات، برگزاری انتخابات پارلمان و شوراهای ولسوالی در سال جاری میلادی غیرممکن است.

ایوب زاده به خبرنگاران گفت که فراهم نکردن زمینه برگزاری انتخابات توسط حکومت افغانستان و دخالت در امور کمیسیون مستقل انتخابات در برخی موارد نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

حدود 50 روز قبل، مقامات کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده بودند که سه کمیته به مدت دو ماه مسائل  حقوقی، مالی و عملیاتی برگزاری انتخابات را بررسی خواهند کرد و سپس زمان آن را اعلام می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟