تورنتو استار: ایران هزاران موشک بالستیک در اختیار دارد که توانایی هدف گیری اسرائیل را داراست

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17667

روزنامه کانادایی تورنتو استار در مطلبی ضمن اشاره به تحریم های اخیر دونالد ترامپ علیه ایران نوشت: موشک‎ های ایران توانایی هدف‌گیری اسرائیل و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را دارند، ایران هزاران موشک بالستیک در اختیار دارد.

سایت روزنامه تورنتو استار در مطلبی به تحریمهای جدید دولت ترامپ علیه ایران به بهانه آزمایش موشکی اخیر می‌پردازد و اینکه چرا اساسا برنامه موشکی ایران به دغدغه اصلی دولت فعلی و پیشین آمریکا تبدیل شده‌است.

تورنتو استار ضمن اشاره به تحریم  شماری از شرکتها و افراد مرتبط با برنامه موشکی ایران با استناد به سخنگوی دولت کاخ سفید می‌نویسد که تحریم ایران به علت توسعه برنامه موشکی در زمان دولت اوباما برنامه‌ریزی‌شده بود، آزمایش موشکی اخیر ایران صرفا موجب شد که دولت ترامپ این طرح تحریمی را زودتر به اجرا بگذارد.

این گزارش با بیان اینکه تحریم های جدید تنها نخستین بسته از اقدامات تنبیهی دونالد ترامپ برای مهار برنامه موشکی ایران است اذعان می‌کند که توسعه برنامه موشکی ایران چه در دولت پیشین و چه دولت کنونی مهمترین دغدغه دولتمردان آمریکایی است.

این روزنامه کانادایی در ادامه تصریح می‌کند که ایران هم‌اکنون انبار عظیمی از هزاران موشک بالستیک کوتاه-برد و میان-برد دارد که به راحتی اسرائیل، متحدان آمریکا در منطقه، و همچنین پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه را هدف قرار می‌دهند.

تورنتو استار در بخش دیگری نوشت که پس از توافق هسته‌ای ایران آزمایش‌های موشکی متعددی را با موفقیت به انجام رسانده‌ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟