توافقنامه دو جانبه بین آمریکا و کوریای شمالی امضا شد

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 43758

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی درپایان دیدار دوجانبه و مذاکرات چند جانبه با حضور مقام های دو کشور، درهتل کاپلا جزیره سنتوزا سنگاپور، توافقنامه دوجانبه امضا کردند.

ترامپ و کیم امروز (سه شنبه) پس از یکسال لفاظی های خطرناک و شدید که یکدیگر را «مرد موشکی» و «پیر یاوه‌گوی خرفت» خطاب کرده بودند، ابتدا یک نشست دو جانبه با حضور دو مترجم در هتل کاپلا در جزیره سنتوزا سنگاپور پشت درهای بسته برگزار کردند.

درمورد جزئیات این توافق اطلاعاتی بیشتری تاکنون منتشر نشده است اما برخی ناظران و تحلیلگران نوشتند دو طرف برای تداوم گفت وگو های دو جانبه با یکدیگر توافق کردند.

رئیس جمهوری آمریکا پس از امضای این توافقنامه به خبرنگاران گفت: ما مدارک مهمی را امضا کردیم. با افتخار این مدارک را امضا کردیم. این مدارک نتیجه ملاقات 4 ساعته ماست.

رهبر کوریای شمالی نیز گفت: ما این مدرک مهم تاریخی را امضا کردیم .من از رئیس جمهور ترامپ تشکر می کنم که باعث شد این دیدار اتفاق افتاد.

رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کوریای شمالی همچنین پیش از امضای توافقنامه به همراه مقام های ارشد دو کشور در یک گفت وگوی دوجانبه شرکت کردند.

این نشست درحالی در سنگاپور برگزار شد که هیچ یک از مقام های دو طرف جزئیات، چارچوب و تعریف دقیق و مشخصی از عاری سازی شبه جزیره کوریای از سلاح اتمی ارائه نکردند.

دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کوریای شمالی به دلیل 65 سال دشمنی دو کشور با یکدیگر، یکی از مهمترین نشست های قرن حاضر ارزیابی شده است.

ترامپ معتقد است رهبر کوریای شمالی، فرصت بی سابقه ای برای تغییر روابط و صلح و رفاه درکشور خود به دست آورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟