ته ینج: بعد از ورود جنرال دوستم به کشور، آزادی قیصاری از اولویت ها است

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 45337

بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش می گوید که بعد از ورود معاون اول رئیس جمهور به کشور، آزادی نظام الدین قیصاری در اولویت برنامه هایمان خواهد بود و در قبال بازداشت آقای قیصاری بی تفاوت نیستیم.

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس‌جمهور پس از یک سال زندگی در خارج از کشور، بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه) به کابل می‌آید و قرار است دوباره به‌حیث معاون رییس‌جمهور به وظیفه‌اش برگردد.

بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش گفته است که قرار است رئیس جمهور پس از رسیدن به کابل با آقای قیصاری دیدار کند.

سخنگوی حزب جنبش می‌گوید که قرار معلومات، در اولین اقدام، حکومت نظام‌الدین قیصاری را از توقیف‌خانۀ امنیت ملی رها و  به اقامتگاه که برای وی تهیه شده، انتقال می‌یابند و جنرال دوستم نیز با ایشان دیدار خواهد ‌داشت.

آقای دوستم که یک سال پیش برای تداوی به ترکیه رفته بود، در ماه سرطان سال گذشته پس از آن‌که اختلاف میان او و حکومت بالا گرفت، نتوانست دوباره به کشور برگردد و در یک مورد به هواپیمای حامل او اجازه نشست در میدان هوایی مولانا جلاالدین بلخی در شهر مزار شریف داده نشد.

کنون نزدیکان آقای دوستم می‌گویند دو هفته مذاکره درباره چگونگی بازگشت معاون رییس‌جمهور ثمر داده و او بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه) به کابل باز می‌گردد. رسانه‌ها گفته‌اند برخورداری از صلاحیت‌های کاری و همچنین رهایی و بازگردانده شدن نظام‌الدین قیصاری در سمت پیشینش به فاریاب از شرایط جنرال دوستم برای بازگشت به افغانستان بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟