تهدید هسته ای کره شمالی؛ تیتر یک خبرگزاریهای غربی

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 12568

تهدید کره شمالی مبنی بر حمله اتمی به خاک آمریکا و کره جنوبی، انعکاس گسترده ای در رسانه های غربی داشته است.

آسوشیتدپرس (AP)، سی ان ان (CNN)، ای بی سی نیوز (ABCNews)، بی بی سی (BBC)، یاهو نیوز (Yahoo)، دیلی امریکن (Dailyamerican) و … در گزارش های جداگانه ای به این موضوع پرداخته اند.

سی ان ان گزارش خود را زیر عنوان “رزمایش مشترک، موجب تهدید اتمی جدید از سوی کره شمالی شد” تنظیم کرده و می نویسد: کره شمالی هشدار داد در واکنش به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که روز دوشنبه آغاز شده است، حمله اتمی “پیشگیرانه و تهاجمی” انجام خواهد داد.

واشنگتن و سئول روز یکشنبه از برگزاری رزمایش نظامی مشترک در نزدیکی مرزهای کره شمالی خبر داده بودند. این درحالی است که پیونگ یانگ بارها نسبت به رزمایش های نظامی آمریکا در شبه جزیره کره ابراز ناخرسندی کرده و درباره عواقب آن هشدار داده است.

به نوشته رسانه های غربی، این خبر با صدور بیانیه ای از سوی کمیته دفاع ملی کره شمالی اعلام شده و اولین بار توسط خبرگزاری مرکزی دولت کره (KCNA) منتشر گشت.

در این بیانیه آمده است: رزمایش مشترک نظامی که توسط دشمنان ما اجرا می گردد، آشکارترین نشانه از تمرین برای جنگ اتمی به حساب آمده و هدف از آن نقض حاکمیت کره شمالی است.

بیانه کمیته دفاع ملی کره شمالی می افزاید: عکس العمل نظامی ما، حمله هسته ای پیشگیرانه و تهاجمی تری خواهد بود که با هدف مقابله با این دشمنان انجام می شود.

“پوآلا هانکوک” خبرنگار سی ان ان در این باره گفت: این اظهارات خصمانه در زمان اجرای مانورهای نظامی سالانه، طبیعی هستند.

وی افزود: آن ها (مقامات کره شمالی) پیشتر نیز چنین تهدیداتی کرده اند و اینگونه تهدیدها در محدوده زمانی رزمایش امسال هم قابل پیش بینی بود.

خانم هانکوک در عین حال با اشاره به اینکه تنش ها اکنون به صورت بی سابقه ای تشدید شده اند، تاکید کرد: تنش ها در سال جاری خیلی فراتر از حد متعارف هستند و تشدید تنش ها پس از اقدام اخیر و تحریم های سخت سازمان ملل علیه کره شمالی بوده است.

تحریم های شدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی پس از آن تصویب شد که این کشور یک آزمایش هیدروژنی انجام داده و سپس یک موشک ماهواره بر را نیز به فضا پرتاب کرد.

“کیم یونگ اون” رهبر کره شمالی، پس از تصویب این تحریم ها هشدار داد که شرایط برای کشور ناامن و خطرناک شده و کره شمالی باید در هر لحظه آماده استفاده از سلاح های اتمی باشد.

 

01 02 03 04 05

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟