تنها نامزد وزیر زن از پارلمان رای اعتماد نگرفت

  • انتشار: ۱۳ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 34000

در جلسه رای دهی به نامزد وزیران در پارلمان 11 تن از این نامزد وزیران رای اعتماد به دست آوردند و نرگس نهان تنها نامزد وزیر زن، رای اعتماد به دست نیاورد.

امروز دوشنبه ، مجلس نمایندگان بعد از سه روز از استماع برنامه‌های کاری ۱۲ نامزدوزیر که از سوی ریاست جمهوری به منظور کسب رأی اعتماد ، به مجلس معرفی شده بودند،به ۱۱ تن آن رای تایید و برای یک تن رأی رد داد.

خانم نرگس نهان، تنها نامزدوزیر زن که برای احراز وزارت معادن و پترولیم افغانستان نامزد شده بود، موفق نشد از پارلمان رای تایید بگیرد.

رای اعتماد به نامزد وزیران به شرح زیر است:

ويس برمك با کسب ١٧٣راى تاييد به حيث وزير امور داخله، مجيب الرحمان كريمى با کسب ١٢٩راى تاييد به حيث وزير انكشاف دهات، نصير احمد درانى با کسب ١٤٤ راى تاييد به حيث وزير زراعت و مالداری، طارق شاه بهرامى با کسب ١٤١راى تاييد به حيث وزير دفاع، گل آغا شيرزى با کسب ١٥٨ راى تاييد به حيث وزير سرحدات و اقوام و قبايل، مصطفى مستور با کسب ١٥٥ راى تاييد به حيث وزير اقتصاد، شهزاد گل آريوبى با کسب ١١٥ راى تاييد به حيث وزير مخابرات و تکانالوژی معلوماتی، محمد حميد طهماسى با کسب ١٤٩راى تاييد به حيث وزير ترانسپورت، نجيب الله خواجه عمرى با کسب ١٢٤ راى تاييد به حيث وزير تحصيلات عالی، فيض الله ذكى با گرفتن ١٢٦راى تاييد به حيث وزير كار و امور اجتماعى و شهدا معلولین، يما يارى با کسب ١٥٦راى تاييد به حيث وزير فوايد عامه برگزيده شد.

اما، نمایندگان تنها برای نرگس نهان، نامزد وزیر معادن و پترولیم رأی رد دادند. خانم نهان، باکسب ۱۰۷ رأی تأیید و ۹۳ رأی رد، نتوانست به کرسی وزارت برسد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟