تنها در دو روز اخیر حدود 90 سرباز دولتی جان خود را از دست داده است

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 44217

بعد از تمدید آتش بس 10 روز یکجانبه از سوی رئیس جمهور اشرف غنی، حملات طالبان در بسیاری از نقاط کشور به صورت بی سابقه ای افزایش یافته، بطوریکه گفته می شود تنها در دو روز گذشته حدود 90 تن از نیروهای امنیتی و دفاعی در کشور جان خود را از دست داده اند.

بنابر گزارش رسیده از میدان های جنگ در نقاط مختلف کشور تنها در دو روز گذشته بیش از 87 تن از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مقابله با طالبان جان خود را از دست داده اند.

این تلفات نیروهای امنیتی در حالی گزارش می شود که اخیرا رئیس جمهور اشرف غنی طی حکمی آتش بس یکجانبه با طالبان را به مدت 10 روز دیگر تمدید کرد.

گزارش هایی نیز به دست رسیده که نشان می دهد، در واکنش به این تمدید آتش بس از سوی رئیس جمهور حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از نیروهای امنیتی محلی پاسگاه های شان را در اعتراض به  آتش بس یکجانبه حکومت ترک کرده اند.

شورشیان طالبان پس از پایان آتش بس موقتی سه روزه شان در جریان عید فطر، حملات خود را افزایش داده اند. در تازه ترین حمله طالبان بر مواضع نیروهای حکومتی در ولایت بادغیس، ۱۶ تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته شدند. چند روز است که حملات پی در پی طالبان در این ولایت ادامه دارد.

هرچند آتش بس موقت بی سابقه در افغانستان با استقبال گسترده ملی و بین المللی روبرو شد، اما پس از آنکه طالبان حملات شان را دوباره آغاز کردند، بسیاری از افغان ها در شبکه های اجتماعی اینترنت دوباره سرخورده شده و تمدید یکجانبه آتش بس را نادرست خوانده اند.

روز گذشته نیز صدها تن از اعضای طالبان به صورت دسته جمعی بر پاسگاه های نیروهای پلیس محلی و نظم عامه در منطقه جلریز میدان وردک هجوم بردند که گزارش هایی در دست است که نشان می دهد طالبان حدود 80 سرباز را ربودند، اما بعد از تعهد گرفتن از آنها در برابر نجنگیدن در برابر طالبان رها شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟