تمایل طالبان برای تشدید جنگ با گماشتن یک عضو شبکه حقانی برای امور جنگی خویش

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15315

گزارش ها می رساند طالبان برای پیشبرد امور جنگی خویش یک عضو شبکه حقانی و از هم پیمانان ملاعمر، رهبر سابق طالبان را برای فرماندهی نظامی این گروه گماشته است.

در حالی که برخی دولت‌ها برای کشاندن طالبان بر میز مذاکره تلاش می‌کنند، به نظر می‌رسد طالبان با انتصاب “مولوی صدر” در سمت فرماندهی نظامی این گروه، تمایلی برای از سرگیری مذاکرات صلح ندارد.

براساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، طالبان مولوی «محمد ابراهیم» معروف به صدر را به سمت فرماندهی نظامی این گروه منصوب کرد.

گفته می‌شود مولوی صدر یکی از هم‌پیمانان نزدیک ملا عمر رهبر سابق طالبان افغان و شبکه حقانی بوده است.

گفتنی است محمد ابراهیم قبلا در یکی از روستاهای ولسوالی سنگین ولایت هلمند می زیسته است و براساس گزارش‌ها در حال حاضر ساکن هزاره گنجی کویته پاکستان است.

وی همچنین مسئول کمیسیون نظامی شورای کویته است.

«محمد اکبری» یکی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان، به آسوشیتد پرس گفت: نمی‌توانیم چراغ سبزی از سوی طالبان افغان در راستای صلح در این کشور مشاهده کنیم بلکه بیشتر تشدید جنگ در ولایت‌های افغانستان مشاهده می‌شود.

در حالی که رسانه‌های غربی مدعی هستند در پی تلاش برخی دولت‌ها برای بر سر میز مذاکرات صلح کشاندن طالبان افغان، تعدادی از اعضای این گروه تمایل نشان داده‌اند اما گزارش‌ها در مورد انتصاب مولوی صدر به عنوان فرمانده نظامی طالبان افغان حاکی از تشدید آتش جنگ در افغانستان است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟