تلاش وزارت صحت عامه برای ریشه کنی فلج اطفال در کشور

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17460

مقامات در وزارت صحت عامه می گویند تلاش دارند تا با همکاری نهاد های بین المللی، مرض فلج اطفال را در افغانستان تا سال 2017  ریشه کن کنند.

میوند احمدزی رئیس بخش واکسن ضد فلج اطفال در وزارت صحت عامه امروز(یکشنبه) در نشست مطبوعاتی مشترک با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و یونیسیف، گفت: دستاورد افغانستان برای ریشه کنی فلج اطفال در سال 2016 در 10سال گذشته کم نظیر بوده است.

وی افزود: بر اساس طرح این وزارتخانه در سال 2017 میلادی 9.5 میلیون طفل زیر سن 5 سال در سراسر افغانستان واکسن ضد فلج دریافت خواهند کرد و دور اول آن از فردا دوشنبه در سراسر کشور آغاز خواهد شد که در آن 5.6 میلیون کودک توسط 30 هزار کارمند آموزش یافته واکسینه خواهند شد و این روند تا 15 ماه جاری ادامه خواهد یافت.

به گفته احمدزی، در سال 2016 میلادی، 13 واقعه فلج کودکان در 4 ولسوالی گزارش شده است که 7 واقعه آن در بین مهاجران وزیرستان شمالی دربرمل ولایت پکتیکا به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد که در سال 2015 میلادی 20 واقعه ثبت شده بود و امسال از مجموع 399 ولسوالی، در 397 ولسوالی در 7 ماه گذشته هیچ واقعه فلج کودکان ثبت نشده است.

احمدزی افزود: در برخی از مناطق افغانستان به دلیل ناامنی و مهاجرت افغان ها به پاکستان، در یک سال گذشته کودکان واکسن ضد فلج دریافت نکرده اند.

«ملیسا کورکوم»، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسیف» نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: این صندوق با دولت افغانستان و دیگر نهادهای بهداشتی برای نابودی بیماری فلج کودکان تلاش خواهند کرد.

وزارت صحت عامه با کمک جامعه جهانی سالانه 60 میلیون دالر در بخش مبارزه با بیماری فلج در کشور هزینه می کند و روند واکسیناسیون در افغانستان از سال 2001 پس از شکست گروه طالبان آغاز شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟