تلاش ها برای درج نام ملا هبت الله آخندزاده و تعداد دیگری از افراد طالبان را در فهرست تحریم سازمان ملل

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18815

مقامات در شورای امنیت ملی، در حال جمع آوری اطلاعات برای درج نام ملا هبت الله آخند زاده رهبر طالبان در فهرست تحریم های سازمان ملل است

شورای امنیت ملی افغانستان به بی‌بی‌سی گفته است که برای درج نام هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان در فهرست تحریم‌های سازمان ملل، سرگرم گردآوری اطلاعات درباره او است.

به گزارش بی بی سی تواب غورزنگ، سخنگوی حنیف اتمر مشاور امنیت گفت که این اقدام شامل حال مجموعه‌ای دیگر از رهبران گروه طالبان نیز می‌شود.

به گفته او، هبت الله آخندزاده و آن عده از رهبران طالبان که شورای امنیت ملی افغانستان خواستار درج اسامی آن‌ها در فهرست تحریم‌های سازمان ملل است، تهدیدی برای امنیت ملی افغانستان و امنیت بین‌الملل شمرده می‌شوند.

آقای غورزنگ افزود که این موضوع پیش از این در صحبت‌های شفاهی رئیس جمهوری با مقام‌های سازمان ملل مطرح شده، اما به‌زودی این موضوع به صورت رسمی با شورای امنیت این سازمان مطرح خواهد شد.

اقدام حکومت افغانستان برای آغاز روند ثبت رهبران گروه طالبان در فهرست تحریم‌های سازمان ملل، که به “فهرست سیاه” نیز معروف است، بیانگر آن است که تلاش‌های مقام‌های افغان برای تحقق برنامه صلح با گروه طالبان به نتیجه ملموسی نرسیده است.

ثبت اسامی رهبران این گروه در فهرست تحریم‌های سازمان ملل می‌تواند فشارها را بر این گروه افزایش دهد، دارایی آن‌ها را مسدود و رفت و آمد آن‌ها را محدود کند. مقام‌های افغان بارها گفته‌اند که رهبران طالبان در پاکستان به سر می‌برند، اما دولت پاکستان این ادعا را رد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟