تلاش طالبان برای تصرف یک ولسوالی در ولایت بدخشان

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 40725

طالبان ادعا کرده است که فرماندهی امنیه ولسوالی کوهستان ولایت بدخشان را به تصرف خویش درآورده است. اما مقام های امنیتی در بدخشان می گویند که نیروهای کمکی به این ولسوالی رسیده است و قرار است که حملات گروهی طالبان دفع شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است که ساختمان فرماندهی امنیۀ ولسوالی کوهستان ولایت بدخشان به تصرف آنان درآمده است. اما این مقامات های امنیتی این موضوع را تایید نمی کنند.

مقام‌های امنیتی در ولسوالی کوهستان بدخشان می‌گویند که گروه طالبان از ساعت 1 شب گذشته تاکنون عملیات گسترده‌ای را راه‌اندازی کرده و در تلاش این است که به مرکز این لسوالی ورود کند و آن را در کنترل بگیرد. مقامات در این ولسوالی می گویند در صورت نرسیدن نیروهای کمکی ممکن است این ولسوالی سقوط کند.

طالبان چندی پیش با انتشار بیانیه ای از آغاز عملیات بهاری خویش خبر دادند. آنان گفته اند در این عملیات نیروهای آمریکایی و همپیمانان داخلی آنها را هدف قرار می دهد.

روز دوشنبه طالبان با حمله بوسیله یک موتر مملو از مواد انفجاری، کاروان نیروهای رومانیایی را هدف قرار داد که در نتیجه آن 11 دانش آموز جان خود را از دست داد و چندین سرباز خارجی و داخلی زخمی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟